Isnin, April 18, 2016

Ramai yang masih kurang faham dengan sikap prejudis golongan Liberal yang ada didalam Negara ini. Mengapa mereka seperti cacing kepanasan dengan kehadiran Dr. Zakir Naik ke Malaysia?

Kalau pun diorang tak suka mendengar ceramah atau pun syarahan yang disampaikan oleh Dr. Zakir Naik, usah dengar dan ganggu mereka yang mahu. Yang diorang sibuk sangat sapa suruh?

Jika ianya dilihat dari satu sudut, ternyata Dr. Zakir Naik sangat bertoleransi dengan "kerenah" yang ditonjolkan oleh rakyat Malaysia yang terdiri dari kalangan puak Pakatan Haprak ni. 

Malah beliau juga akur dengan peruntukan undang - undang yg ada di dalam negara. Bahkan, beliau menerima pertukaran tajuk yang dikatakan "kontroversi" walhal tajuk itu adalah mencari titik temu antara agama.

Atas kesedaran sensitiviti agama di kalangan rakyat berbilang kaum, Dr. Zakir Naik telah membuka ruang dalam syarahan beliau kepada seluruh masyarakat muslim yang ada didalam Negara. 

Namun, tak pulak dia cuba menghalang hak mereka yang dari kalangan Bukan Islam untuk turut serta dan hadir mendengar sesi ceramah atau syarahan yang disampaikan secara terbuka.

Sebaliknya, Dr. Zakir Naik juga turut tidak menghalang mereka yang Bukan Islam untuk tampil bertanya apa jua persoalan yang mereka mahu ajukan. Adakah Dr. Zakir Naik wajar dipersalahkan?

Lebih melucukan, Dr. Zakir Naik sedikit pun tak menghalang demokrasi atau hak bersuara dikalangan Bukan Islam untuk bertanya. Tapi, puak Pakatan Haprak ni nak menghalang dia dari berucap.

Tidakkah tindakan yang dilakukan oleh Pakatan Haprak tu cukup IRONIK sedangkan mereka juga yang sibuk melaungkan slogan dan nak memperjuangkan Hak Kebebasan Bersuara?

Jadi, kenapa pulak puak Pakatan Haprak seperti Si Tipah Koyak ni boleh mendakwa Dr. Zakir Naik sebagai seorang yang "Anti-demokrasi" sedangkan apa yang ditonjolkan oleh beliau lebih demokrasi?

Persoalan yang dibangkitkan oleh Si Tipah Koyak ni ternyata terlalu dangkal apabila dia mempertikaikan keperluan Dr. Zakir Naik mempromosikan agama Islam secara komersial.

Soalnya, jika bukan orang Islam yang buat promosi sedemikian rupa, siapa lagi yang nak buat? Adakah dia mengharpkan orang macam Si Ramasamy DAPigs tu yang akan promosikan Islam?

Sesungguhnya, kenyataan Si Tipah Koyak ni membuktikan yang dia memang cukup JAHIL. Kalau bukan kerana orang seperti Dr. Zakir Naik yang dahulunya datang ke Tanah Melayu berdagang dan berdakwah, belum tentu dia sendiri akan menjadi seorang muslim seperti sekarang!!!
Categories: ,

11 ulasan:

  1. Hahahaha...nak tergelak pon ada ...
    Sedar pon ramai orang yang mengaku Islam tapi hanya seperti buih yang di pukul ombak ...

    Itu lah jenis "yang" banyak dalam PKR dan PAN .
    Jenis buih ...apa yang DAP cakap ...semua betulllll
    Rasanya buih kat laut lagi ada "CLASS" gitu ...

    BalasPadam
  2. nama pun dah koyak....hati perut lagi ler koyak rabak....bodo piang...

    BalasPadam
  3. perasan diri seorang muslim brkualiti la tu....bnyk mana kitab islam yg dia blajar x tau la.

    BalasPadam
  4. koyak kain koyak mulut...

    BalasPadam
  5. Agak2 dia ni ada buat onani ka?

    BalasPadam
    Balasan
    1. jaga sikit mulut tu,tak takut kena cili ngan kak tipah ke

      Padam
    2. sudah ter-koyak pun.

      Padam
  6. Pasal Islam pun ada orang Islam jadi panas.. kenapa Latifa jadi macam tidak suka... Zakir tidak pun memaksa jika org bukan Islam nak masuk agama Islam, dia hanya bertanya... bertanya dalam hati orang itu... malahan ada juga orang bukan Islam yang memang bencikan agama Islam cuba mempersendakan pencramah itu dan penceramah itu menjawab dan tidak ada punsatu hinaan ke atas mana-mana agama. So apa masalahnya? Kesimpulan: ada orang Islam yang hanya namanya Islam tetapi hakikatnya tidak... Islam itu sendiri betmaksud 'peace'...

    BalasPadam
    Balasan
    1. betul bro.. heran kenapa orang Islam sendiri panas bila orang non Islam mengucap syahadah dan menjadi Islam.. pelik tul la.
      Agaknya dia mewakili kumpulan sebelah sana yang tak dapat nak meroyan selepas menggelar setan bagai.. so dia tolong royankan la kot.. haprak punya lawyer. Agaknya kalau tak nak kena komen by LK ni kenala sokong puak puak Hindraf, Comango, LGBT dan Seksual Merdeka tu kot..
      Sangat kurang orang alim ni Malaysia yang handal kitab Quran bersekali dengan Bible dan Torah serta Veda. Jadi apa lah salahnya dia datang sini dan bagi ceramah.
      Dan kalau ikutkan Dr Zakir dia pun ada protegenya di Malaysia. Bagus .. Hebat.. Moga orang orang seperti Dr Zakir, Ahmad Deedat tidak luput dari bumi ini..

      Padam
  7. apa agama latipah tu?

    BalasPadam
  8. Ilmu dan kefahaman Kitab yang ada pada Allahyarham Ahmad Deedat dan sekarang diteruskan oleh Zakir Naik jarang dapat diterokai oleh kebanyakan orang Islam lain pada masa sekarang. Hairan kenapa maksud ceramah Zakir Naik di persoalkan? Tidakah kehadiranya dapat menyelesaikan kekusutan fahaman anatara agama?. Sebagai wanita Islam moden yang kadang-kadang jelas dengan kaedah dakwah orang Malaysia, aku memang sangat berminat dengancara penakkulan Ahmad Deedat dan Zakir Naik . Jangan lupa kedua-dua penceramah hebat ini telah melahirkan ramai penceramah hebat yang mampu membuka mata ramai orang mengenai maksud sebenar Islam. Aku bangga dengan Zakir Naik, dan sekarang kita patut jemput Joshua Evans, Mufti Menk, Yusoff Estes untuk sama-sama berkongsi penghijrahan mereka kepada agama sebenar!

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping