Jumaat, April 08, 2016

Hehehe!!! Nampak gayanya, orang yang Paling Songeh sekali bila pihak Jawatankuasa PAC membentangkan laporan mengenai 1MDB semalam sudah pastinya adalah Si Tony Puaka ni.

Jika selama hari ini, Si Tony Puaka tu telah mempergunakan kedudukannya sebagai salah seorang Ahli Jawatankuasa PAC untuk mendedahkan isu - isu yang dibangkitkan dalam jawatankuasa tersebut.

Hakikatnya, tujuan Si Tony Puaka tu melakukan tindakan yang tidak bertanggungjawab itu adalah untuk mengelirukan rakyat dan cuba menyelewengkan fakta berkaitan dengan isu tersebut.

Walhal, pada ketika itu, Si Tony Puaka tu hanya sekadar membuat dakwaan dan tuduhan liar terhadap 1MDB walaupun ianya masih lagi dalam siasatan pihak Jawatankuasa yang dianggotainya itu.

Tapi, apabila hasil siasatan yang dilakukan oleh Jawatankuasa tersebut semalam, Si Tony Puaka tu pun turut menyatakan bahawa dia terpaksa akur dengan hasil yang telah diperolehi.

Kata Si Tony Puaka, walaupun ada dia masih lagi tak puas hati, tapi 80 peratus dari laporan itu terpaksa diterima dan sekaligus membuktikan bahawa dia akur dengan hasil siasatan tersebut.
"Ada lagi perkara yang saya cukup tidak puas hati. Namun, sebab kita nak bentang laporan pada hari terakhir (Dewan Rakyat) kita kena seimbang. Kalau kita tidak bentang lagi, mungkin pada sesi sidang Dewan akan datang (Laporan PAC-1MDB) tidak akan bentang lagi.
"Pelbagai penemuan yang disediakan dalam laporan. Kita terima ada perkara tidak dapat masuk (dalam laporan) tetapi kita akan buat kemudian. Sekurang-kurangnya orang awam dapat maklumat sedia ada," ujarnya lagi.
Nah! Itu membuktikan bahawa segala tuduhan dan dakwaan yang dilemparkan selama hari ini terhadap 1MDB adalah tidak benar. Walaupun Si Tony Puaka tu tak nak mengakuinya, tapi sekarang rakyat dapat lihat bahawa dia memang benar - benar seorang PEMBOHONG!!!
Categories: ,

1 ulasan:

  1. ada ke org prcaya kat tony ni....tukang buat bising boleh la.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping