Ahad, April 24, 2016

Aduhai! Untung betul rakyat di Sabah ni kerana diberi kuasa untuk menghalang Si Rafizi ni jejak kaki ke Negeri diorang. Kenapa la di Semenanjung ni kita tak boleh buat benda yang sama ek?

Kan bagus kalau di Semenanjung Malaysia ni pun kita boleh halang Si Raja Fitnah Pondan ni dari mencemar kesejahteraan serta keharmonian masyarakat dengan adu-domba yang dijajanya.

Kalau tengok 'track record' Ahli Parlimen Pondan (Eh! Silap. Pandan) tu sehingga ke hari ini, takde apa pun yang boleh dibanggakan sangat dengan Si Rafizi ni melainkan Fitnah yang disebarkannya.

Dek kerana penjajaan fitnah yang dilakukan oleh Si Rafizi itulah yang menyebabkan hampir seramai 4000 orang jemaah di Malaysia ni tak dapat pergi menunaikan ibadah Haji di Mekah.

Semua gara - gara termakan dengan dakyah pembohongan dan fitnah yang dilakukan oleh Si Rafizi yang mendakwa kononnya Tabung Haji ni telah menyalah-gunakan duit simpanan mereka.

Itu baru satu kesan dari dakyah pembohongan yang dilakukan oleh Si Rafizi ni. Kalau nak disenaraikan kronologinya, mau panjang berjela - jela. Tak habis satu artikel kita nak tulis mengenainya.

Jadi, memang ianya boleh dianggap satu Rahmat Besar bagi penduduk di Sabah dan Sarawak kerana dapat menghalang orang macam Si Rafizi ni dari menjejakkan kaki ke Negeri mereka.

Memang bertuah sangat diorang ni sebenarnya. Takde sebarang faedah pun kalau nak dibenarkan Si Rafizi ni masuk ke Negeri - Negeri tersebut sebab takde apa yang mampu dibawa oleh Si Rafizi tu.

Melainkan Si Rafizi ni hanya mampu membawa kantung Fitnah dan dakyah pembohongan demi pembohongan yang selama ini telah berulang kali terbukti didalam mahkamah.

Paling tidak pun, Si Rafizi tu akan kata yang dia bukan Fitnah, tapi dia sekadar Bergurau je. Mungkin bagi rakyat Sabah, kalau Si Rafizi tu nak bergurau, baik tak payah lansung masuk ke Sabah. Kalau ada pun tak beri faedah, takde LAGI BAGUS!!!
Categories: ,

2 ulasan:

  1. pemimpin2 Sabah&serawak lebih berani & bijak menyelami jiwa&perangai pemimpin2 pembangkang drp pemimpin2 semenanjung,terutama umno....kalau tak sebab Sabah&serawak...dah lama bn terlungkup...

    BalasPadam
  2. Aduh....beso nye labon...

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping