Selasa, Mei 24, 2016

Sidang Dewan Undangan Negeri Pahang hari ini menjadi "Panas" seketika sewaktu wakil Kerajaan menggulung hujah dalam sidang hari ini yang turut mengenai isu perlaksanaan GST.

Katanya, perlaksanaan GST ini telah dilaksanakan di beberapa buah Negara lain serata dunia termasuk Singapura dan China bagi membantu perkembangan ekonomi di Negara tersebut.

Namun malangnya, isu mengenai perlaksanaan cukai GST ini telah diputar belitkan oleh pihak pembangkang yang menggambarkan seolah - olah ianya satu perlaksanaan cukai yang membebankan rakyat.

Padahal, wakil Kerajaan tu sebut sikit je pasal isu GST ni. Itu pun ADUN DAPigs ni boleh bangun dan mempertikaikan mengenai perlaksanaannya dengan dakwaan yang bukan - bukan.

Bangkit mencelah penggulungan yang dibuat oleh wakil Kerajaan itu, ADUN Bilut yang mewakili DAPigs mendakwa Negara yang melaksanakan GST itu telah mengadakan Pilihan Raya yang adil dan bersih.

Namun kata ADUN DAPigs dari Bilut itu, perkara sedemikian tidak berlaku di Malaysia dimana dia mendakwa Pilihan Raya Umum yang telah dijalankan sebelum ini dianggap tidak adil dan bersih.

Jelas, kenyataan yang dibuat oleh ADUN Bilut itu sekali gus tidak mengiktiraf keputusan Pilihan Raya yang lalu dan boleh dianggap sebagai satu Penghinaan terbuka terhadap Dewan.

Apabila didesak supaya ditarik balik kenyataan yang dibuat, ADUN Bilut yang mewakili DAPigs itu tetap enggan melakukannya dan menyifatkan tindakannya itu adalah satu tindakan yang betul.

Alasan yang diberikan oleh ADUN DAPigs Bilut itu, kenyataan tersebut dibuat adalah berdasarkan kepada logik dengan bersandarkan kepada keputusan undi popular (Popular Vote).

Selain itu, ADUN DAPigs Bilut itu juga turut mempergunakan alasan, tiada ruang diberikan kepada pihak pembangkang dalam media arus  perdana membuatkan Pilihan Raya itu tidak ADIL.

Secara tidak lansung, ADUN Bilut itu sendiri telah memalukan dirinya kerana jika ikut logik, sekiranya sistem Pilihan Raya di Malaysia ni tak bersih, maka dia sendiri pun tak boleh jadi ADUN.

Dan jika ADUN DAPigs Bilut itu ingin mendakwa Pilihan Raya Umum di Malaysia ini tidak adil, kenapa dia tidak merujuk kepada tindakan yang dilakukan oleh Ahli Parlimen Lembah Pantai?

Kalau nak dikatakan Pilihan Raya Umum di Malaysia ni tak bersih, bagaimana mungkin Ahli Parlimen Lembah Pantai itu boleh menang sedangkan dia kantoi menabur fitnah terhadap calon lawan?

Itu membuktikan bahawa ADUN DAPigs Bilut ini telah menggunakan sentimen yang bersifat peribadi serta fitnah bagi memburukkan ahli sidang Dewan yang dipilih melalui sistem Pilihan Raya itu dengan dakwaannya yang tidak berasas!!!
Categories: ,

3 ulasan:

  1. Dapigs will always be dapigs.

    BalasPadam
  2. DAP ni lagi lah penipu. Mana ada dalam sejarah sistem demokrasi orang yang kalah dalam pemilihan parti boleh dilantik menjadi ketua.

    Namun atas kehendak Kit Siang dan Guan Eng semuanya boleh. Puiih! lagi mau cakap longkang.

    BalasPadam
  3. jngn komen bnyk2 pasal dap nanti pan marah

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping