Rabu, Mei 04, 2016

Walaupun dia dah lama dalam Politik, tapi nampak gayanya veteran DAPigs ni dah semakin hilang kredibilitinya dimata rakyat. Kelibat Si Apek Kit Siang ni dah semakin tidak dipedulikan.

Itu menunjukkan bahawa Populariti Si Apek Kit Siang ni semakin menurun. Terutama sekali bagi rakyat di Sarawak yang menganggap Punah-Sihat DAPigs ni sebagai seorang yang Rasis.

Mereka sendiri dapat menilai betapa tebalkan sikap Rasisme yang tersemat didalam jiwa Si Apek Kit Siang ni, sekali gus menjejaskan peluang untuk parti itu mendapat sokongan dari kalangan rakyat.

Perkara itu dapat dilihat dengan jelas apabila kain rentang 'Larangan Masuk' dan kehadiran rakyat disekitar kawasan Bukit Goram yang agak suram membuktikan kehadiran Kit Siang tidak dialu - alukan.

Sewajarnya, keadaan itu memberikan satu signal yang cukup jelas kepada Si Apek Kit Siang tu. Waktu dia nak menjadi pemimpin ni dah semakin suntuk. Usia dia pun dah tak ke mana jugak.

Kot kalau dia ada dalam arus Politik hari ini pun, ianya tidak memberi sebarang signifikan kepada rakyat. Bak kata mereka, Kit Siang ni "Ada pun tak memberi faedah, Takde pun Lagi Baik"!!! Jadi, lebih baik dia duduk rumah, layan cucu lagi bagus!!!
KAPIT: Kehadiran calon DAP bagi kerusi baharu Bukit Goram tidak disenangi oleh penduduk setempat apabila ceramah pilihan raya negeri  oleh parti pembangkang di kawasan itu menerima sambutan dingin. 

Calon Larry Asap serta jentera pilihan raya parti itu mendapati diri mereka tidak dialu-alukan di beberapa kawasan, seolah-olah penduduk alergik kepada pembangkang.

Malah, ceramah Penasihat DAP, Lim Kit Siang, untuk meraih undi tidak menerima sambutan bersemangat di pasar di pekan itu pada Selasa. 

Di samping itu, kain rentang dengan mesej 'larang masuk untuk Larry dan DAP' kelihatan di beberapa kawasan menuju ke 115 buah rumah panjang dan kawasan penempatan di sana. 

"Setakat ini, Larry tidak banyak melawat rumah-rumah panjang dan mengehadkan ceramahnya kepada penduduk bandar sahaja," kata George Tang, seorang anggota majlis, Majlis Daerah Kapit. 

Beliau berkata rakyat di sini pada dasarnya takut dengan gaya politik DAP yang mereka anggap boleh menjejaskan perpaduan dan keharmonian kaum sedia ada serta hubungan baik dengan kerajaan memerintah. 


"Majoriti pengundi Iban alergik kepada pembangkang kerana mereka mahu lebih banyak pembangunan yang hanya mampu disediakan oleh Barisan Nasional (BN)," katanya yang turut terlibat dalam kempen. 
Categories: ,

2 ulasan:

  1. Never underate your OPPONENT!!!!
    Tengok kempen President di Amereka.
    Siapa yang bwerada paling ke depan sekarang........????
    Donald Trump yang dianggap Pak Lawak oleh semua
    penganalisis politik!!!!!!!

    BalasPadam
  2. rasanya bn akn memerintah sarawak lg sekali utk penggal ni....ph tak bersatu dn berebut kerusi sesama sndiri.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping