Rabu, Mei 04, 2016

Ramai dilaporkan masih kurang percaya ekoran pendedahan Mynewshub mengenai luahan nenek calon Melayu DAP di kerusi Batu Kitang, Abdul Aziz Isa Maridon agar tidak mengundi cucunya sendiri.

Tersentak pengakuan secara terbuka itu, jentera siber pembangkang dilaporkan membuat tohmahan konon Hajah Mazuin Haji Manan itu ‘dibayar’ Barisan Nasional (BN) bagi memburuk-buruknya imej anak emas DAP tersebut.

Bukan itu sahaja, ada netizen memfitnah BN cuba bermain taktik kotor untuk ‘melumpuhkan’ Abdul Aziz Isa, 26; dengan mengeksploitasi wanita berusia 76 tahun tersebut sempena Pilihan Raya Negeri (PRN) ke-11 pada kali ini.

Begitulah takutnya DAP susulan tindakan nekad nenek calonnya itu kerana secara tidak langsung mendedahkan ‘belang’ sebenar anak muda tersebut sekali gus memberi kesan penerimaan pengundi Melayu Islam di Batu Kitang.

Menerusi temu bual eksklusif dengan beliau atau lebih mesra disapa sebagai Nek Wen membongkar luahan isi hati kisah sebenar disorok Abdul Aziz Isa hanya kerana DAP kemaruk mahu ‘tonjol’ parti itu konon ada calon Melayu.

Ketika ditemui di rumahnya di Jalan Astana, Petra Jaya di sini, wanita tersebut menceritakan bahawa cucunya itu dijadikan seumpama anjing DAP ‘menghasut’ kaum Melayu yang setia BN beralih membenci kerajaan BN sendiri.

Sambil menyifatkan ‘wayar’ di kepala Abdul Aziz Isa sebagai sudah tidak betul, Nek Wen berkata, DAP berjaya mengubah cucunya kini sebagai kurang ajar dan celupar mulut menghina pemimpin BN yang lebih tua usianya.

Dalam masyarakat Melayu, sekalipun tidak sependapat dengan seseorang, lazimnya kita lebih selesa menegur atau menyindir dalam bentuk bahasa kiasan, tetapi tidak Abdul Aziz Isa yang dididik DAP kepada budaya politik ganas.

Terkesan tindakan cucunya dinamakan sebagai calon DAP di kerusi baharu N.13 itu pada PRN kali ini, Nek Wen yang juga veteran PBB, parti teraju komponen BN Sarawak ‘bangkit’ semula bersuara mahu ajar Abdul Aziz Isa.

Katanya, langkah cucunya mewakili parti cauvinis itu seperti mengejutkan sang harimau sedang tidur yang bukan sahaja memeranjatkan keluarganya sendiri, malah menyebabkan masyarakat Melayu mula sedar taktik jahat DAP.

Sedih pengkhianatan Abdul Aziz Isa terhadap ‘perjuangan’ warisan politik keluarganya tegar PBB-BN, Nek Wen kesal cucunya itu sudah berani berucap biadap mengutuk Ketua Menteri, Tan Sri Adnan Satem di pentas ceramah.

Ini gara-gara sifat kurang sabar Abdul Aziz Isa sendiri mahu cepat membina kerjaya politik dalam PBB menjadi ketua menteri dan apabila usahanya gagal, cucunya itu ‘lompat’ kepada DAP yang ketandusan anak muda Melayu.

Abdul Aziz Isa dipelihara Nek Wen sejak kecil lagi sehingga tamat sekolah menengah kerana ibu bapanya sibuk mencari rezeki dan apabila memasuki Universiti Malaysia Sarawak, dia dibela pula oleh nenek sebelah ibunya.

Sesuatu ramai mungkin tidak sedar, personaliti Abdul Aziz Isa yang lantang berceramah di platform ceramah DAP mencetuskan kehairanan Nek Wen kerana cucunya itu seorang ‘lelaki lembut’ sehingga dianggap macam sotong.

Namun apa yang pasti, tindakan DAP enggan letaknya bertanding di kerusi majoriti Melayu iaitu Stakan memang diduga kerana bimbang terbongkar kisah kehidupan ‘bebas liar’ anak muda ini jauh daripada amalan agamanya.
Categories: ,

1 ulasan:

  1. Hasilnya jadi seperti calon DAP Telok Intan hari tu.
    Yang tak undi dia, cina jugak.
    Tapi manalah tahu, mungkin cina Batu Kitang suka nak undi lelaki Melayu lembut?

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping