Rabu, Mei 04, 2016

Aduhai! Agak IRONIK juga apa yang cuba dilakukan oleh Si Tian Chuak ni. Nampak sangat yang puak PKR ni masih tidak dapat melupakan Pengkhianatan yang telah dilakukan oleh DAPigs.

Dari satu sudut, kenyataan yang dibuat oleh Si Tian Chuak ni agak bertentangan dengan pendirian yang telah dinyatakan oleh Si Nurul Izzah tu berhubung isu pembahagian kerusi DUN di Sarawak.

Kalau sebelum ini, Si Nurul Izzah tu kata, PKR dah tak nak memandang ke belakang. Sebaliknya, parti itu mahu terus maju ke hadapan dan melupakan semua perkara yang telah berlaku.

Itu kenyataan yang dibuat oleh Si Nurul Izzah selaku Pengarah Pilihan Raya PKR. Tapi, lain pulak dengan Tian Chuak yang jelas tidak boleh menerima pandangan yang diberikan oleh Nurul Izzah.

Kata Si Tian Chuak, PKR tetap akan memperbaiki mekanisme berkaitan dengan isu pembahagian kerusi diantara mereka didalam Pakatan Haprak tu sebelum Pilihan Raya Umum.

Yang anehnya, perkara seperti itu bukan kali pertama berlaku dalam Pakatan tu. Bahkan sewaktu Pilihan Raya Umum sebelum ini pun, perbalahan tetap juga berlaku dikalangan mereka.

Cuma bezanya pada ketika itu, puak Pakatan Haprak ni enggan membuat kenyataan secara terbuka seperti apa yang dilakukan mereka pada ketika ini. Pandai pulak diorang mendiamkan diri.

Contohnya cukup jelas apabila Si Apek Kit Siang tu disambut dengan balingan telur sewaktu dia menjejakkan kaki ke Daerah Jerantut ekoran ketidak-puasan hati dikalangan penyokong DAPigs.

Antara lain, ahli DAPigs dikawasan tersebut tidak puas hati dengan keputusan DAPigs yang memberikan kerusi DUN Damak kepada PKR sehingga menyebabkan ahli DAPigs bertanding atas tiket Bebas.

Itu baru satu contoh. Kalau diikutkan, banyak lagi contoh lain yang boleh diberikan. Antaranya, kerusi Parlimen Bentong yang pada saat akhir dicuri oleh DAPigs sedangkan ianya kerusi PKR.

Maka dari satu sudut, nampak sangat la apa yang berlaku hari ini bukan satu isu baru. Hakikatnya, puak Pakatan Haprak ni berjuang demi nak menjaga kepentingan Politik Peribadi masing - masing je. Bukannya diorang nak berjuang untuk rakyat!!!
Categories: ,

5 ulasan:

  1. Papa suruh fokos move forwad. Sapu sebanyak mana yang boleh.in peneng papa suruh pakat dengan bo bo boi boy boy.....yeah

    BalasPadam
  2. apa yang nak di kecohkan biarlah mereka bertelagah, lagi banyak masalah lagi senang BN yang kamu sebok tu agak@ penyokong PKR ??

    BalasPadam
  3. Papa don pesan kat norol, kena menang banyak don , u must find big boyboy.

    BalasPadam
  4. Dalam keadaan Pakatan Haprak kecoh, cuba bayangkan berapa banyak BN dan UMNO akan 'untung' tanpa Najib dan kemelut 1MDBnya. Sudah tentu BN tidak perlu risau di Sarawak.
    Tapi sayang. Akibat mahu menyelamatkan diri, PAU ditangguh. Siasatan bersama SPRM, Polis dan Peguam Negara terbubar akibat manipulasi Najib. Pengerusi PAC ditukar. Laporan PAC diedit Pegerusi sendiri tanpa pengetahuan lain-lain anggota. Undi tidak-percaya pun gagal. Demi kepentingan-diri, Najib disokong oleh Pemimpin BN dan sekarang kebanyakan pemimpin PAS, termasuk Haji Hadi.
    Ikhtihar terakhir (last resort) terpaksa guna pembangkang untuk menurunkan Najib supaya UMNO punyai masa untuk memperbaiki emej sebelum PRU14.

    BalasPadam
  5. ph tak kuat spt dulu....najib tak risau sbb selagi dap control ph undi melayu akn jdi milik bn jgk...ph tak perlu salahkn org lain.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping