Isnin, Mei 23, 2016

Nampak gayanya kemelut diantara PAS dan komponen Pakatan Haprak itu semakin bertambah meruncing apabila Si Menteri Besar Selangor tu keluar buah ugut untuk memecat Exco dari kalangan PAS.

Walaupun khabar angin itu telah dinafikan oleh Azmin dalam satu kenyataan sebelum ini, ianya tetap disangkal oleh pemimpin PAS yang mendakwa Si Menteri Besar Selangor tu berbohong.

Ekoran pendedahan yang dibuat oleh Ketua Penerangan Dewan Ulama PAS itu sebelum ini membuatkan Presiden PAS mula berhati - hati dengan tindakan yang dilakukan oleh Azmin.

Laporan yang disiarkan Merosakkini dalam berita bertajuk "PAS sedia hilang tiga Exco di Selangor" dengan jelas menyatakan kesediaan PAS untuk hilang tiga orang Exconya di Selangor.  

Portal Pro Yahudi juga itu melaporkan, Presiden PAS berkata, soal kedudukan ahli Exco adalah urusan sesebuah negeri malah pelantikan dilakukan harus mendapat perkenan Sultan.

Jika dilihat dari satu sudut, boleh tahan hebat kenyataan Hadi Awang kali ni. Sanggup ke PAS kehilangan tiga orang Exco mereka di Selangor janji PAS tetap bertanding di PRK Sungai Besar?

Bagi sesetengah pihak, Hadi Awang terlalu bergantung harap terhadap kemampuan Dewan Himpunan PAS di Sungai Besar sampai boleh tarik unti masyarakat Cina dan India yang meliputi lebih 30% tu.

Tambah menarik lagi ialah apabila laman portal Sinar Harian dalam berita yang bertajuk "Sedia sebarang kemungkinan selepas PRK" hari ini pula melaporkan:
"Kalau benar pun dia nak minta Exco letak jawatan, soal pelantikan Exco adalah urusan kerajaan negeri manakala hal meletak calon dalam pilihan raya adalah soal parti.
“Lagipun, pelantikan Exco harus mendapat perkenan sultan menerusi dan ada angkat sumpah. Sebab itu kita bersedia dengan segala kemungkinan, perkara ini terpulanglah pada Sultan. Apa pun saya harap perkara ini adalah khabar angin,” katanya.
Dari satu sudut, kenyataan yang dibuat oleh Si Hadi Awang itu memberikan gambaran seolah - olah dia mahu mempergunakan pihak Istana agar masuk campur dalam kemelut yang sedang berlaku.

Katanya, hubungan baik yang dimiliki oleh Hadi Awang dengan Sultan Selangor itu membuatkan dia berasa yakin untuk mempengaruhi Sultan Selangor bagi menolak usul yang dibuat oleh Azmin.

Walaubagaimana pun, persoalannya pada ketika ini, adakah Si Menteri Besar Selangor tu BERANI nak ambik tindakan sedemikian sedangkan dia tau kedudukan dia sendiri bakal terancam? Kalau Si Azmin tu hanya setakat 'Pandai Cakap' je , baik tak payah!!!
Categories: , ,

2 ulasan:

  1. Pecat jee azmin jangan tunggu lama lama, apa takut boi boy boi ada...pecat satu satu biar aji sakit jantong. Kaymon min let doit.

    BalasPadam
  2. yes min u can do it, pecat jer exco PAS tu...ko ada telur kan!

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping