Jumaat, Mei 13, 2016

Semakin hari semakin hangat spekulasi mengenai tindakan DAPigs secara subversif sedang diatur untuk meletakkan calon mereka bertanding dalam Pilihan Raya Kecil Sungai Besar nanti.

Malah sebelum ini pun, DAPigs pernah juga diura - urakan melantik beberapa orang wakil Melayu mereka menjadi penyelaras dibeberapa kawasan yang dikatakan bakal menjadi calon.

Antara nama yang paling hangat diperkatakan dikalangan pengamal media sosial ialah mengenai Bekas Pensyarah UIA, Si Aziz Bari ni yang sebelum ini telah menyertai DAPigs selepas keluar dari PKR.

Nama bakal calon Melayu DAPigs itu turut hangat diperkatakan tatkala semua pihak dikalangan puak pembangkang mendabik dada mengatakan bahawa mereka lebih layak berbanding yang lain.

Jika sebelum ini, ianya memang sebahagian dari strategi DAPigs untuk meletakkan calon mereka dibeberapa kawasan yang turut ditandingi oleh PAS bagi menghadapi Pilihan Raya Umum yang akan datang.

Bagi kawasan Parlimen Sungai Besar, DAPigs dikatakan mempunyai peluang yang agak cerah sekiranya mereka bertanding kerana salah ADUN Sekinchan merupakan pemimpin Aktif DAPigs.

Kawasan Dewan Undangan Sekinchan mencatatkan jumlah pengundi Cina yang jauh lebih besar berbanding pengundi Melayu iaitu seramai 9,166 orang berbanding Melayu 6,549 orang.

Namun, kemungkinan untuk DAPigs bergantung harap sepenuhnya kepada pengundi di DUN Sekinchan itu sahaja masih tidak mencukupi kerana jumlah keseluruhan pengundi Parlimen Sungai Besar agak berbeza.

Walaubagaimana pun, sesetengah pihak masih berpendapat, DAPigs mampu untuk memberikan saingan sengit kepada Barisan Nasional sekiranya mereka menurunkan calon Melayu.

Malah, ada juga yang memberikan pandangan, peluang DAPigs untuk merampas kerusi itu daripada Barisan Nasional lebih besar sekiranya hendak dibandingkan dengan keupayaan PAS.

Ini kerana DAPigs disokong sepenuhnya oleh Pakatan yang mempunyai jentera dari kalangan PKR dan parti KUALI pimpinan Si Mat Sabu tu. Manakala PAS pulak kekal bersendirian.

Maka persoalannya, adakah DAPigs berani meletakkan calon bertanding di Parlimen Sungai Besar dan melanggar kawasan PAS seperti mana yang diwar - warkan sebelum ini? ATAU, adakah DAPigs tu hanya pandai 'Bercakap Besar' tapi TAKUT nak ambik tindakan!!!
Categories: ,

2 ulasan:

  1. itulah caranya, bodo ......melayu takut cina, jadi cina guna melayu untuk bodokan orang melayu yang memang bodo macam kamu yang sedia bodo ...makan dedak dan sekam....kah..kah..kah....!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. tanpa nama punya komen menunjukkan yang dia sebenarnya bodoh. tak lojik langsung. maklumlah dia pun termasuk di dalam geng badot sarkas kepala dongga, seorang nak boboi jadi pm, seorang nak dia sendiri jadi pm, seorang nak skrew melayu, seorang nak perjuang lgbt, seorang nak bebas suami dari jel, mcm2 ada.

      Padam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping