Khamis, Mei 12, 2016

Mungkin ada yang berpendapat ianya sebagai satu tindakan retaliasi terhadap ke-SOMBONG-an dan ke-ANGKUH-an yang ditonjolkan oleh Si Guan Eng dalam Pilihan Raya Negeri Sarawak.

Jika sebelum ini, Guan Eng secara terbuka telah melabelkan PKR sebagai sebuah parti yang bukan sahaja TAMAK, tetapi turut dianggap sebagai PENIPU dan PENGKHIANAT kerana memungkiri janji.

Jadi, tak hairan la sekiranya ada dikalangan ADUN dari PKR di Pulau Pinang tu memilih untuk tidak menyokong usaha Guan Eng untuk menambak laut seperti yang dicadangkan sebelum ini.

Kontroversi mengenai isu penambakan laut itu bermula dalam sidang DUN yang diadakan sebelum ini. Walaubagaimana pun, isu itu masih lagi menjadi topik hangat didalam sidang DUN kali ini.

Dikatakan ADUN PKR Pulau Pinang telah berpecah dalam menyatakan pendirian mereka berhubung usul penambakan tanah yang akan dibentangkan pada persidangan DUN yang sedang berlangsung.

Lima ADUN yang pegang jawatan dalam Rejim DAPigs Pulau Pinang tu mahu usul itu ditolak manakala baki lima lagi ADUN menegaskan bahawa mereka akan berkecuali walaupun menyedari ia akan menimbulkan kemarahan Guan Eng.

Sumber berkata, lima Adun yang berkecuali daripada mengundi berhubung usul yang sama pada persidangan November tahun lalu menegaskan bahawa mereka tidak akan menolak usul itu.

Diantara mereka adalah Ong Chin Wen (Bukit Tengah), Dr Norlela Ariffin (Penanti), Cheah Kah Peng (Kebun Bunga), Dr T. Jayabalan (Batu Uban) dan Lee Khai Loon (Machang Bubuk).

Kumpulan itu mendakwa mereka bertindak mengikut suara hati pada pengundian lepas. Difahamkan kumpulan wakil rakyat ini mengadakan mesyuarat di antara mereka berhubung isu berkenaan pada Isnin lalu.

Pada Selasa, Lim mempengerusikan mesyuarat pra-majlis Pakatan di pejabatnya di Komtar untuk membincangkan perkara - perkara yang berkaitan dengan persidangan itu, termasuk usul penambakan tanah.

Sumber berkata PKR Pulau Pinang akan menyerahkan kepada Presiden PKR, Wan Azizah Wan Ismail atau Timbalan Presiden, Azmin Ali untuk membuat keputusan muktamad mengenainya.

Dan yang menjadi persoalannya, bagaimana reaksi Si Guan Eng tu terhadap PENGKHIANATAN yang akan diulangi oleh ADUN dari kalangan PKR ini dan bagaimana dengan hubungan mereka dalam Pakatan kelak?

Sudah pasti ianya akan menambahkan lagi konflik diantara PKR dan DAPigs yang sebelum ini sudah mula berbalah berhubung isu pembahagian kerusi dalam Pilihan Raya Negeri Pulau Pinang. Maka, sudah pasti Si Guan Eng tu akan bertambah bengkak dibuatnya!!!
Categories: , ,

1 ulasan:

  1. Tahniah kepada orang Pulau Pinang kerana merelakan cinabukit cilaka BUKAN ANAK PULAU PINANG untuk memusnahkan alam persekitaran negeri anda.

    TAHNIAH!

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping