Jumaat, Mei 20, 2016

Wow! Betul ke apa yang kita baca ni? Adakah benar Setiausaha Agung PKR ni dah semakin insaf dengan dosa - dosa yang telah dia lakukannya selama hari ini? Pandai pulak dia menginsafkan diri dia sendiri ye?

Ingatkan Si Rafizi tu tak peduli lansung dengan apa yang dilakukan. Habis semua hukum agama dia main langgar je sesuka hati dia. Takut juga dia dengan dosa yang dibuat diatas muka bumi ni.

Tapi, sejauh mana keinsafan yang dizahirkan oleh Si Rafizi ni? Adakah ianya hanya diluahkan dalam kiriman whatsapp itu sahaja demi untuk memburukkan imej Menteri Besar Selangor?

Atau, Si Rafizi ni benar - benar insaf dengan segala macam dosa yang telah dilakukan, menabur fitnah terhadap orang lain tanpa sebarang bukti yang sahih sehingga ianya terbukti didalam mahkamah?

Kalau dilihat dari petikan kiriman whatsapp yang menjadi viral melalui laman media sosial semalam, Si Rafizi tu hanya dilihat menginsafi dirinya diatas perbuatan yang dilakukan oleh MB Selangor tu sahaja.

Katanya, Si Rafizi tu sedang mengumpul bukti mengenai aduan sesetengah pihak berhubung isu penyelewengan pentadbiran yang berlaku dalam Rejim Pakatan yang dipimpin MB Selangor tu.

Si Rafizi tu kata, dia menerima laporan secara Bona Fide bahawa selain dari wang, ada juga 'pentadbir' didalam Rejim Pakatan Selangor itu yang meminta "Perempuan" sebagai habuan.

Antara lain, Si Rafizi tu mendakwa cakap - cakap mengenai wang dan kini "Perempuan" itu mula menjadi buah mulut bukan sahaja dikalangan ahli Pakatan, tetapi juga pihak luar secara umum.

Yang lebih mendatangkan kesan ialah apabila Si Rafizi tu merenung kembali nahas yang menimpa Bekas Ahli Parlimen Sungai Besar dan Ahli Parlimen Kuala Kangsar yang menginsafkan dirinya.
"Bila arwah Dato' Noriah dan Dato' Wan Khairil meninggal - ramai yang nampak Pilihan Raya Kecil. Saya nampak MATI.
"Rugilah kita kalau berpolitik ini mendatangkan dosa. Atau melunturkan ketakutan kita kepada dosa," jelas Rafizi dalam kiriman whatsapp tersebut.
Kiranya, bagus la kalau Si Rafizi tu rasa insaf dengan nahas yang menimpa mereka. Tapi, adakah itu akan menjadi penghalang kepada Si Rafizi ni dari terus menyebarkan dakyah pembohongan dan fitnah yang sering dilakukan selama ini? Hanya masa akan menentukannya!!!
Categories: ,

2 ulasan:

  1. Rafizi ni very well educated and sane, tak macam
    menteri-menteri UMNO. Otak kosong, asik makan dedak
    sampai tak ingat dosa pahla. Semuanya ingat diaorang
    akan menongkat dunia. Kebas selagi boleh.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Mungkin sebab dia 'Very Wel Educated and Sane' punya pasal la dia asyik suka menabur fitnah tak tentu arah ye Cik Minah? Mungkin bagi Cik Minah, menabur Fitnah tu bukan satu dosa. Ianya satu pahala bila puak Pakatan Haprak yang buat.

      Padam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping