Isnin, Mei 16, 2016

Wah! Nampak gayanya penghinaan yang diberikan oleh DAPigs terhadap PAS ni dah sampai ke satu tahap yang cukup kronik sehingga Lim Kit Siang anggap PAS ni macam 'Sampah'.

Punya lah hinanya PAS dimata Lim Kit Siang sampai tahap diorang anggap PAS tak layak nak bertanding dalam Pilihan Raya. Katanya, PAS menang sebelum ni pun dengan sokongan Pakatan.

Ketua Parlimen DAPigs tu tetap yakin pembangkang akan menawan kawasan Parlimen Kuala Kangsar dan Sungai Besar dalam Pilihan Raya Kecil yang dijadualkan 18 Jun ini dengan syarat yang bertanding bukan calon Pas. 
"Situasi politik negara memang tidak memihak kepada kerjaan pimpinan Najib tetapi kalau Pas jadi calon sudah pasti akan kalah," katanya berucap di majlis makan malam Selamatkan Malaysia anjuran Amanah Pasir Puteh malam kelmarin, 
Kata Lim Kit Siang, dalam pilihanraya lalu PAS hampir menang di kedua - dua kerusi Parlimen itu kerana sokongan parti-parti dalam Pakatan dan kumpulan-kumpulan anti establisment. 
"Sekarang parti-parti Pakatan Harapan (PH) tidak akan bersama PAS, malah sebahagian orang Pas sendiri kini bersama Amanah," katanya. 
Yang lebih menjelekkan lagi, Kit Siang kata UMNO sendiri amat faham dengan situasi ini dan ada cubaan yang sedang dilakukan bagi mendesak supaya PAS bertanding dalam PRK tersebut.
"Kalau Amanah bertanding di PRK ini semua parti-parti dalam PH akan sama-sam kerja keras untuk pastikan kemenangan. Tambahan lagi sekarang pihak Umno-BN sedang berpecah dua kepada gerakan Selamatkan Malaysia dan kumpulan pro Datuk Seri Mohd Najib Razak," katanya.
Secara tidak lansung, kenyataan yang dibuat oleh Si Apek Kit Siang tu membuktikan bahawa DAPigs kini berada dalam zon 'Denial Syndrome' dimana mereka tak boleh terima kenyataan.

Dari satu sudut, kenyataan Si Apek Kit Siang ni sekali gus menolak saranan yang dibuat oleh Azmin Ali yang sebelum ini mendesak PAS supaya kembali bersama dengan Pakatan Haprak tu.

Namun hakikatnya, DAPigs kini bukan sahaja menganggap PAS sebagai 'Musuh Utama' mereka. Malah parti itu juga menganggap kewujudan PAS hanya ibarat macam 'Sampah' dalam arus Politik semasa dan tidak memberikan sebarang signifikan kepada rakyat!!! 
Categories: ,

1 ulasan:

  1. dap tak sedar diri. mereka dpt bnyk kerusi dulu pun sbb ada org pas yg bgi undi.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping