Selasa, Mei 03, 2016

Wah!!! Nampak gayanya amalan 'Gengsterisme' dikalangan puak DAPigs ni semakin menjadi - jadi. Takde lansung nampak sebarang usaha dikalangan pemimpin parti tu nak menghalangnya.

Kalau sebelum ini, ADUN DAPigs Mentakab tu diugut dengan menggunakan 'Bangkai Ayam' hanya semata - mata tak nak bagi dia bertanding merebut kerusi Pengerusi DAPigs Negeri Pahang.

Lepas tu berlaku pulak kes baling telur yang melibatkan Punah-Sihat DAPigs bila dia jejakkan kaki ke Jerantut gara - gara ahli tak puas hati dengan keputusan parti dalam PRU yang lalu.

Tak kurang juga cerita pasal 'Gengster Kopi' yang dikatakan mengugut ADUN DAPigs di Pulau Pinang agar menutup mulut dan tidak mempertikaikan isu banglow mewah 'Terlajak Murah' Si Guan Eng tu.

Dan mangsa terbaru ialah Setiausaha Agung parti Gerakan yang telah diugut oleh Pencacai DAPigs tu gara - gara bertindak agresif mempersoalkan pembelian rumah banglow mewah milik Guan Eng.
"Ekoran pendedahan oleh pemimpin kerajaan itu, parti Gerakan Pulau Pinang bertindak agresif dengan mendedahkan dokumen urusan penjualan tanah Taman Manggis, dan menggesa Ketua Menteri Pulau Pinang untuk tampil menjelaskan mengenai dakwaan ini.
"Dengan tindakan Gerakan yang agresif terhadap isu penyelewengan Guan Eng ini, Setiausa Agung Gerakan Datuk Liang Teck Meng telah menerima sepucut surat berbaur ugutan bunuh yang dikirimkan melalui pos dan dihantar ke alamat Ibu Pejabat Gerakan Pulau Pinang," lapor Utaranews.
Kalau nak diikutkan, banyak lagi cerita pasal amalan 'Gengsterisme' yang ada dalam DAPigs ni. Cuma cerita tu takde la yang terlepas keluar sebab diorang ni pandai sembunyikannya dari pengetahuan orang awam.

Tapi yang herannya, ada jugak dikalangan mereka yang diugut ni ambik tindakan melaporkan ugutan yang diterima kepada pihak Polis, namun masih lagi tiada sebarang tindakan.

Itu yang agak merunsingkan beberapa pihak. Kenapa pihak yang berkenaan tak ambik tindakan terhadap apa yang dilakukan oleh puak DAPigs ni dan membiarkannya berleluasa? 

Adakah itu jenis amalan kepimpinan yang kita mahu mentadbir Negara dimasa akan datang? Kalau itu la jenis amalan yang diwariskan kepada anak cucu kita kelak, memang jahanam la jawabnya. Pantang cuit sikit, sampai pulak peluru depan rumah. Naya weh!!!
Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping