Rabu, Mei 25, 2016

Huh! Nampak gayanya, rundingan yang hendak diadakan oleh puak PKR berhubung isu calon bagi dua Pilihan Raya Kecil yang bakal diadakan 18 Jun ini terus menemui kebuntutan.

Ianya berlaku apabila kedua - dua parti seterus, PAS dan parti KUALI pimpinan Si Mat Sabu tu dikatakan tetap berdegil mahu meletakkan calon mereka dikedua - dua kawasan Parlimen tersebut.

PAS sebelum ini telah menyatakan mereka akan membuat pengumuman mengenai calon bagi kedua - dua Pilihan Raya Kecil itu Jumaat ini, mengesahkan bahawa parti itu tetap bertanding.

Sehubungan dengan itu, parti KUALI yang dipimpin oleh Si Mat Sabu tu juga turut dikatakan akan meletakkan calon mereka dikawasan Parlimen tersebut bagi mengekang 'Kezaliman' PAS.

Antaar alasan yang turut diberikan oleh puak dari parti KUALI pimpinan Si Mat Sabu tu untuk mereka bertanding di kedua - dua Pilihan Raya Kecil itu adalah kerana PAS dilihat cenderung menyokong Barisan Nasional.
Timbalan Presiden AMANAH Salahuddin Ayub berkata, Amanah akan bertanding dan berusaha habis-habisan disebabkan oleh parti Islam tersebut dilihat membantu BN untuk menghangatkan lagi ‘kezaliman’ UMNO.
"Jangan cakap bersedia (dicalonkan dan bertanding), saya menghormati pandangan dan pencalonan yang dibuat, maknanya AMANAH akan mengambil tanggungjawab itu atas nama Pakatan Harapan bukan AMANAH sahaja.
"Kita konsisten menentang kezaliman Umno tapi apabila melihat PAS seolah-olah memberi nafas kepada Umno-BN, ini yang kita tak setuju dan kita nekad tanding (dalam pilihan raya akan datang)," kata Salahuddin.
Secara tak lansung, tindakan yang dilakukan oleh kedua - dua parti itu membuktikan bahawa mereka tidak lagi menghormati pendirian PKR agar tidak berlaku pertandingan tiga penjuru.

Namun, perkara itu memang sudah dapat diduga. PAS sudah tentu tidak akan menyerahkan kerusi tradisi mereka begitu sahaja. PAN pulak takkan semudah itu akan membiarkan PAS bertanding. Jadi, PKR jangan la sibuk nak KENCING diri diorang sendiri!!!
Categories: , ,

1 ulasan:

  1. Zalim kepala bapak hang Mat Sabu. Hang dapat peluang belajar tapi hang mabuk demontrasi ikut Mat Juboq ke hulu ke hilir nak salahkan UMNO.

    Kononnya nak perjuangkan Isu Baling. Sampai la dok cakap serupa longkang! Lebih bohong dari betul.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping