Rabu, Mei 25, 2016

Heh! Nampak gayanya, 'Game' yang cuba dimainkan oleh Si Azmin bagi mengugut PAS agar tidak bertanding dalam Pilihan Raya Kecil Parlimen Sungai Besar sebelum ini tidak menjadi.

Mungkin kerana terpengaruh dengan pandangan sama dibuat oleh Si Menteri Besar Selangor tu menyebabkan Tun Mahathir turut terjebak dalam membuat teori yang tak masuk akal.

Apa yang jelas, kenyataan yang mereka buat memperlihatkan seolah - olah PAS tidak mempunyai pendirian tetap dan mudah tunduk kepada tekanan dari pihak luar terhadap parti itu.

Secara tidak lansung, ianya juga boleh dianggap sebagai satu Penghinaan yang cukup nyata sekiranya PAS bertindak sedemikian. Malu la kalau PAS ikut telunjuk mereka yang Gila Kuasa ni.

Namun, rentetan dari kata dua berbaur ugutan yang telah dikeluarkan oleh Si Menteri Besar Selangor baru - baru ini terhadap PAS, adakah dia mempunyai keberanian untuk melaksanakannya?

Sebelum ini, Si Menteri Besar Selangor tu didakwa telah memberikan kata dua berbaur ugutan terhadap PAS untuk memecat Exco dari parti tersebut sekiranya mereka berdegil mahu bertanding.

Walaupun Azmin cuba untuk menafikannya, kenyataan yang dikeluarkan oleh wakil dari PAS pulak telah membuatkan Si Menteri Besar Selangor tu hilang kemaluan apabila dia didakwa berbohong.


Dan jika kita baca kenyataan yang dibuat oleh wakil PAS baru - baru ini, parti itu tetap konsisten dengan keputudan yang telah mereka nyatakan kepada umum. PAS tetap akan bertanding.
"Kita akan umum calon bagi mewakili Pas di Sungai Besar dan Kuala Kangsar pada Jumaat malam," kata Naib Presiden PAS, Idris Ahmad di lobi Parlimen, hari ini.
Jadi, persoalannya sekarang, bila Si Menteri Besar Selangor tu akan membuat pengumuman untuk memecat tiga orang ADUN dari kalangan PAS yang menjawatan jawatan sebagai Exco pada ketika ini?

Adakah Si Azmin tu akan jadi seorang pemimpin yang pegang pada kata - katanya? ATAU, dia tetap akan memberikan alasan bertaraf Longkang semata - mata untuk selamatkan dirinya sendiri dan menjadi seorang pemimpin yang MUNAFIK???
Categories: , ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping