Jumaat, Mei 27, 2016

Siapa pernah tengok satu sarang telur yang ada telur tembelang didalamnya? Rupa luarannya cantik sampai kita sendiri tak dapat membezakan sama ada ianya dah busuk atau pun tidak.

Tapi bila kitapegang, bila kita bau, baru la kita tau telur tu dah busuk atau pun tidak. Itu satu perumpamaan yang cukup jelas untuk kita memberi gambaran kepada PKR pada ketika ini.

Jika selama ini, PKR seringkali mendabik dada mereka sebagai sebuah parti yang 'Maksum' dan 'Bersih' dari orang lain yang sentiasa perjuangkan Keadilan serta menegakkan Kebenaran.

Tetapi sejak akhir - akhir ini, semua itu ternyata hanya Retorik Politik puak PKR tu je semata - mata. Asas perjuangan mereka hanya memperjuangkan kepentingan Si Ketua Penipu tu sahaja.

Biarpun PKR selama hari ini cuba untuk mengekang masyarakat umum dari mengetahui konflik dalaman yang melanda parti itu, namun sekarang semua itu sudah tidak mampu dilakukan.

Sebaliknya, semakin diorang cuba nak sembunyikan dari pengetahuan rakyat, semakin banyak pulak kemelut didalam parti itu yang terdedah kepada pengetahuan rakyat secara umum.

Pokok pangkalnya semua bermula apabila gejolak nafsu Timbalan Presiden yang mula Gila nak mengejar jawatan menjadi isu utama. Sebelum ini, dia sibuk nak kejar jawatan Menteri Besar.

Lepas tu, sibuk pulak dia nak hapuskan pengaruh Presiden dalam parti dengan niat untuk merampas jawatan tersebut bagi membolehkan dia mencapai cita - cita untuk menjadi Perdana Menteri.

Dek kerana kerakusan dan keghairahan nafsu melampau yang dilakukan oleh Si Timbalan Presiden itulah yang membuatkan 'Tembelang' PKR kini semakin terserlah kepada umum.

Malah sampai tahap Si Timbalan Presiden itu sanggup bersekongkol dengan Bekas Perdana Menteri Malaysia yang masih dianggap sebagai Penzalim terhadap keluarga Si Ketua Penipu itu.

Maka, terpaksa la perkara itu ditegur dan diberi amaran oleh Si Ketua Penipu tu yang sekarang ni tengah meringkuk dalam penjara kerana tuduhan meliwat Bekas Pembantu Peribadinya.

Bak kata Si Rafizi, pendedahan surat dari Sungai Buloh H1 sebelum ini merupakan satu signal yang cukup jelas agar pemimpin PKR seperti Si Timbalan Presiden itu kembali ke pangkal jalan.
"Saya khuatir apabila ada segelintir di dalam parti yang membicarakan soal kewajaran bercakap mengenai aduan salah laku di dalam parti; bicara itu lebih rancak dari bicara keperluan memastikan tidak ada kelemahan yang menyebabkan salah laku berlaku," katanya dalam satu kenyataan hari ini.
Maka kesimpulan mudahnya, PKR bukan la sebuah parti yang Maksum. Pemimpin - pemimpin mereka hanya suka mengamalkan Politik Retorik demi menjaga kepentingan peribadi. Dan diorang ni semuanya Gila Kuasa. Itu membuatkan diorang Tak Layak jadi pemerintah!!!
Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping