Jumaat, Mei 27, 2016

Aduhai!!! Masih ada hati jugak ke Si Mat Taib a.k.a Mat Tyson ni nak jadi calon bagi Pilihan Raya Kecil Parlimen Sungai Besar 18 Jun ni nanti? Takkan la dia tak sedar yang masa dia dah berlalu?

Kadang payah juga dengan orang yang dah bersara tapi tak sedar diri ni. Kalau dah bersara tu, bersara je la. Duduk la kat rumah, layan cucu, pegi masjid, tambah ilmu agama. Tahan jugak.

Desas desus mengatakan yang Bekas Menteri Besar Selangor tu nak dijadikan calon mula kedengaran bila ada yang kata dia masih mempunyai pengaruh dikalangan masyarakat di Selangor.

Terutama sekali bagi para penduduk disekitar kawasan Sungai Panjang dan juga Sekinchan dalam Parlimen Sungai Besar yang rata - ratanya terdiri dari kalangan masyarakat berketurunan Jawa.

Maka atas dasar itu ada pihak yang mengatakan bahawa Si Mat Taib ni merupakan calon yang paling layak untuk bertanding dalam Pilihan Raya Kecil Sungai Besar tu pada 18 jun nanti.

Tapi, apa sumbangan yang dah diberikan oleh Si Mat Taib ni kepada mereka tak tau la. Dan sama ada telahan yang dibuat tu betul atau tidak, kita pun tak pasti. Itu semua khabar angin belaka.

Walaubagaimana pun, sebelum ini Si Mat Taib tu ada buat kenyataan media yang dilihat seolah - olah sama aliran dengan Si Menteri Besar Selangor sekarang yang mahu PAS bertanding.

Alasan yang diberikan oleh Si Mat Taib, PAS mempunyai peluang yang lebih cerah untuk bertanding dikawasan tersebut memandangkan mereka mempunyai jentera diperingkat akar umbi.

Secara tidak lansung, kenyataan yang dibuat oleh Si Mat Taib tu boleh melukakann hati puak DAPigs yang selama ini bergantung harap kepada parti KUALI pimpinan Si Mat Sabu tu.

Dan bagi ssetengah pihak, apa yang dinyatakan oleh Si Mat Taib tu juga turut menambahkan kecurigaan dikalangan puak PKR tu sendiri terhadap Azmin selaku Menteri Besar Selangor.

Tapi, apa yang nak diherankan sangat. Si Mat Taib ni pun asalnya dari PAS jugak sebelum masuk PKR. Tinggal lagi, dia kecewa sebab tak diberi ruang dan peluang dalam PAS untuk jadi pemimpin. Maka sedikit sebanyak, dah tentu dia masih ada hati lagi dengan PAS!!!
Categories: ,

2 ulasan:

  1. Dlm bn muka ni dlm pembangkang pon muka ni. Hei tak da muka lain. Kata nak beri jln kpd org2 muda yg berkemampuan dan bijak pandai. Melayu2.

    BalasPadam
  2. Masuk la tanding calon benggali kubur......

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping