Isnin, Jun 20, 2016

Entah dari mana la puak DAPigs tu dapat Fatwa yang mendakwa PAS bantu UMNO menang dalam dua Pilihan Raya Kecil ni Haram. Mungkin dari Ulama parti KUALI Si Mat Sabu tu kot.

Seperti mana yang kita jangka sejak dari awal lagi, PAS sudah pasti akan dijadikan 'Kambing Hitam' oleh puak DAPigs sekiranya parti 'Ternakan' mereka KALAH dalam dua PRK kali ini.

Jika semalam kita dedahkan bahawa DAPigs menyusun taktik untuk memalukan PAS diatas kedegilan parti itu mahu bertanding. Namun ternyata itu sahaja masih belum cukup buat mereka.


Kali ini, DAPigs sekali lagi melontarkan dakwaan kononnya PAS telah membantu Barisan Nasional mengecapi kemenangan dan kekal menguasai dua kawasan Parlimen dalam PRK baru - baru ini.

Pengerusi DAPigs Perak yang tampil dengan tuduhan tersebut menyatakan bahawa kedegilan PAS itu menjadi punca Pakatan Haprak yang diwakili oleh parti KUALI Mat Sabu kecundang.
"Mereka seharusnya mengambil iktibar dan berhenti menolong UMNO untuk memecahkan undi pihak pembangkang," katanya.
IRONIKnya, kalau PAS bantu UMNO, ianya dikatakan Haram. Tapi kalau DAPigs beri bantuan kepada parti KUALI pimpinan Si Mat Sabu tu secara terang - terangan boleh pulak?

Dalam erti kata mudahnya, andai kata Melayu nak tolong Melayu, ianya dianggap salah mengikut pemahaman DAPigs. Tapi kalau diorang bantu Melayu nak memecah belahkan Melayu, boleh pulak?

Hakikatnya, alasan yang diberikan oleh Pengerusi DAPigs Perak ini membuktikan bahawa puak Pakatan Haprak tu tak boleh terima kenyataan. Maka sebab itu dia dengan mudah menunding jari dan menyalahkan PAS.

Sepatutnya, Pengerusi DAPigs Perak tu yang ambik ikhtibar dan mengakui bahawa PAS masih lagi sebuah parti yang relevan. Tidak seperti mana yang mereka dakwa selama hari ini.

Walaupun tanpa sokongan dari mana - mana pihak, PAS masih mampu memperolehi jumlah undi diantara 5 ribu sehingga 6 ribu. Tak macam parti Ternakan DAPigs tu. Dapat bantuan dari PKR dan DAPigs pun, diorang setakat mampu meraih undi yang sama dengan PAS!!!
Categories: , ,

2 ulasan:

  1. Hoi DAPigs...focus at your KM's banglo la..cakap xserupa bikin..paku dulang paku serpih..kata org aku yg lebih..concept paper rm 300++ juta wow...please comment on that..lu bustard..

    BalasPadam
  2. pan tak layak cakap pasal halal haram selagi mereka jdi terompah dap.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping