Isnin, Jun 20, 2016

Walaupun KALAH dalam dua Pilihan Raya Kecil yang diadakan baru - baru ini, namun penyakit Sindrom Penafian yang melanda Si Rafizi ni nampak gayanya semakin bertambah kronik.

Perkara itu boleh dilihat dengan jelas melalui kenyataan yang dibuat hari ini dimana Si Rafizi tu tidak menyalahkan dirinya sendiri yang menjadi punca ke-GAGAL-an Pakatan menang.

Sebaliknya, Si Rafizi tu mula menunding jari dan menyalahkan pengundi dengan dakwaan kononnya mereka mudah sangat terpengaruh dengan sentimen yang dimainkan oleh pihak lawan.
“Penyakit sentimen perkauman atau keagamaan di mana ramai pengundi pasrah dengan rasuah, penyelewengan dan pelbagai lagi sedang mereka mengeluh setiap hari kerana bagi mereka memerangi Cina DAP dan sekutu mereka iaitu PKR dan Amanah itu lebih penting dari membantu diri mereka sendiri.
“Baik pengundi Melayu, Cina, India, Iban, Kadazan dan semua yang lain faktor projek yang dijanjikan dan wang kebendaan yang diagihkan semasa kempen tetap berkesan mengekalkan sejumlah undi kepada mereka. PRK Kuala Kangsar dan Sungai Besar membuktikan bahawa penyakit kebendaan ini tidak mengenal kaum, agama, tempat atau masa,” katanya.
Persoalannya, adakah Si Rafizi tu anggap rakyat Malaysia ni terlalu BODOH untuk terpengaruh dengan sentimen sedemikian? Adakah terlalu rendah tahap pemikiran rakyat bagi pandangan Rafizi?

Walhal Si Rafizi tu sedar bahawa rakyat masih tidak dapat melihat kemampuan Pakatan untuk menjaga kebajikan mereka. Sedangkan hakikatnya kini, Pakatan pun semakin berkecamuk.

Soal sentimen keagamaan, perkauman dan kebendaan itu bukan menjadi isu utama yang diambil berat sangat oleh pengundi. Sebaliknya mereka lebih mengutamakan soal kemampuan pihak yang diundi.

Sekiranya parti yang nak dipilih tu sendiri pun sedang mengalami masalah penyakit kronik yang tak dapat diubati, bagaimana mungkin rakyat akan mengundi mereka untuk menjadi wakil?

Sepatutnya, Si Rafizi tu melihat ke dalam parti dia terlebih dahulu. Dimana kekurangannya sebelum dia nak salahkan orang lain. Perbetulkan kepincangan yang sedang melanda PKR sekarang.

Jangan asyik nak keluarkan alasan Retorik dengan menyalahkan orang lain sedangkan parti dia sendiri sedang berkecamuk dengan perbalahan dalaman yang cukup kronik pada ketika ini.

Semua orang tahu, PKR sedang mengalami kemelut kepimpinan dalaman yang sangat teruk sehingga menyebabkan DAPigs dilihat dominan dalam Pakatan dan PAN hanya menjadi Pak Turut kepada DAPigs.

Itu penyebab utama kenapa rakyat tidak memilih Pakatan Haprak tu sebagai wakil mereka dalam dua Pilihan Raya Kecil baru - baru ini. Bukannya sebab rakyat bodoh kerana terpengaruh dengan sentimen yang dimainkan oleh pihak lawan!!!
Categories: ,

6 ulasan:

  1. Jika Rafizi tidak menuduh semberono tanpa bukti dan tidak membuat tuduhan yg nampak spt memfitnah rasanya BN boleh bungkus... Salah strategi tu fizi.

    BalasPadam
  2. 5 PRESIDEN PARTI PEMBANGANG TELAH DI TEWAS OLIH DATIN MASTURA 4 BERANAK JER,MALU LA WEI!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Main politik jangan bodoh pakai akal lah weh

      Padam
  3. Manusia yg penuh dg perasaan dengki, iri hati serta tak senang tengok orang menang.... itulah Rafizi the girlboy.

    BalasPadam
  4. Kjaan PKR Selangor turut juga!menabor duit dan projek dgn bermacam2 acara dibuat untuk sama2 memancing undi.Bukan kah itu semua"dedak" yang juga kau tabor??
    Sudah lah PKR kau pun bergelumang dgn maksiat dgn dadah dgn ah long dgn rumah urut dgn rasuah duit dan betina.
    Sudah lah!!

    BalasPadam
  5. menjadi lumrah politik di msia,siapa ada byk cash,pasti menang punya.yg jadi mangsa terutamanya org2 kampung.cash is king.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping