Khamis, Jun 09, 2016

Dengan izin Allah S.W.T, sekiranya parti KUALI pimpinan Si Mat Sabu tu KALAH dalam Pilihan Raya Kecil Parlimen Kuala Kangsar nanti, sudah pasti Si Nizar Lilin ni perlu dipersalahkan.

Dek kerana mulut lantang Si Nizar Lilin ni yang meletakkan hukum Islam pada kepala lutut dia bakal menjadi punca ke-GAGAL-an parti KUALI itu mencapai kemenangan kali ini. Insya Allah.

Semuanya kerana Si Nizar Lilin ni lupa dengan ketentuan Allah S.W.T sehingga menyebabkan dia menjadi Sombong, Bongkak dan Angkuh dalam ke-BODOH-an dirinya sendiri.

Rata - rata pandangan dari pelbagai pihak melihat ke-SOMBONG-an dan ke-ANGKUH-an Si Nizar Lilin itu melampaui batas apabila cuba mengaitkan ketentuan Allah S.W.T dengan Politik Songsangnya.

Tanpa menghormati keluarga Allahyarham Bekas Ahli Parlimen Kuala Kangsar, Si Nizar Lilin ni cuba menjaja Politik Retorik dengan mendakwa kematian Bekas Ahli Parlimen Kuala Kangsar itu sebagai balasan tuhan.

Sedangkan Si Nizar Lilin tu lupa bahawa Ajal Maut seseorang itu adalah ketentuan Allah S.W.T. Dan sebagai seorang pemimpin muslim, adalah mustahil bagi Si Nizar Lilin ni tidak mengetahuinya.

Politik Jijik yang cuba dibangkitkan oleh Si Nizar Lilin yang penuh dengan penghinaan itu jelas tidak sesuai dengan keadaan masyarakat hari ini. Nampak sangat yang Si Nizar Lilin ni masih berdendam.

Dia berdendam kerana kuasa yang pernah dikecapinya sewaktu menjadi Menteri Besar dahulu telah ditarik balik. Itu pun Si Nizar Lilin lupa bahawa ianya adalah ketentuan Allah S.W.T belaka?
قُلِ اللَّهُمَّ مَالِكَ الْمُلْكِ تُؤْتِي الْمُلْكَ مَنْ تَشَاءُ وَتَنْزِعُ الْمُلْكَ مِمَّنْ تَشَاءُ وَتُعِزُّ مَنْ تَشَاءُ وَتُذِلُّ مَنْ تَشَاءُ ۖ بِيَدِكَ الْخَيْرُ ۖ إِنَّكَ عَلَىٰ كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ

Katakanlah: "Wahai Tuhan Yang mempunyai kerajaan, Engkau berikan kerajaan kepada orang yang Engkau kehendaki dan Engkau cabut kerajaan dari orang yang Engkau kehendaki. Engkau muliakan orang yang Engkau kehendaki dan Engkau hinakan orang yang Engkau kehendaki. Di tangan Engkaulah segala kebajikan. Sesungguhnya Engkau Maha Kuasa atas segala sesuatu. (Surah Ali-Imran, ayat 26).
Dalam erti kata mudahnya, Si Nizar Lilin ni masih lagi enggan menerima ketentuan Allah S.W.T yang menimpa ke atas dirinya. Dia masih tetap enggan untuk bermuhasabah dan menganggap semua itu sebagai Khifarah yang menimpa dirinya diatas dosa yang telah dilakukan!!!
Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping