Ahad, Jun 19, 2016

Heh! Memang tipikal sungguh pemikiran Si Mat Sabu ni. Tak sangka pulak hanya sesingkat itu sahaja mentaliti seorang yang menerajui sebuah parti yang bercita - cita nak memerintah Negara ni.

Jika sebelum ini kita sudah pun memperkatakan mengenai perangai mereka yang dah kalah ni. Memang macam - macam alasan yang mampu dicipta bagi menjustifikasikan kekalahan mereka.

Jadi, tak heran la kalau Si Mat Sabu ni tampil dengan kenyataan yang boleh dianggap sebagai 'membanggakan kekalahan' yang telah diperolehi oleh dalam dua Pilihan Raya Kecil baru - baru ini.

Dengan secara angkuhnya, Si Mat Sabu ni menyatakan dalam sidang media agar mereka tidak menggelarkan parti KUALI dibawah kepimpinannya itu sebagai sebuah "Parti Nyamuk".
Kamu tak boleh panggil kami parti nyamuk lagi,” katanya dalam sidang media di Sungai Besar hari ini.
Kiranya bagi Si Mat Sabu, pandangan dari orang luar itu yang lebih diutamakan. Bukannya soal parti dia menang atau pun kalah dalam Pilihan Raya Kecil tu yang dijadikan tumpuan utama.

Dalam erti kata lainnya, niat parti pimpinan Si Mat Sabu ni bertanding dalam Pilihan Raya Kecil di Parlimen Sungai Besar dan Parlimen Kuala Kangsar bukan untuk memperolehi kemenangan.

Tapi sebaliknya, diorang bertanding hanya sekadar nak membutikan kepada semua pihak bahawa parti dia bukan 'Parti Nyamuk' seperti yang didakwa oleh pelbagai pihak sebelum ini.

Namun disebalik keangkuhan Si Mat Sabu tu, dia perlu juga mengakui bahawa kejayaan partinya kali ini bukan atas usaha sendiri. Sebaliknya, usaha DAPigs yang menjaja diorang ke hulu dan ke hilir.

Kalau tidak kerana DAPigs yang menggerakkan jentera mereka untuk berkempen, jangan harap la parti dibawah kepimpinan Si Mat Sabu tu akan perolehi sebarang undi seperti hari ini. 

Sepatutnya, Si Mat Sabu tu perlu rasa malu pada diri dia sendiri. Dah dapat bantuan yang begitu hebat dari DAPigs pun, diorang masih tak mampu nak bersaing dan menewaskan BN.

Ianya jauh berbeza dengan PAS dimana mereka mampu memperolehi sokongan dan undi yang besar dari rakyat atas usaha gigih dari jentera parti mereka sendiri. Jadi, jangan la Si Mat Sabu tu nak berlagak tak tentu arah bila diorang dapat undi lebih dari PAS sekali pun!!!
Categories: ,

7 ulasan:

  1. statement nak cover malu....

    BalasPadam
  2. Macam cerita Pak Kadok.

    Bersorak2 selepas habis menyabung ayam, padahal kampong dia yang sebenarnya dah tergadai.

    BalasPadam
  3. Nyamuk tetap nyamuk.Nyamuk peliharaan DAP.

    BalasPadam
  4. Padan muka..PAN kalah..padan muka mat sapu...wakil PAN di kuala..ckp terlalu riak..ahli akademik bertaraf longkang

    BalasPadam
  5. Parti siput BABI.

    BalasPadam
    Balasan
    1. KECEK MOLEK SIKIT KAN ABE MAT PEKONG NGAN MICROPON KANG.

      Padam
  6. pan dap dn pkr masih tak mampu saingi undi pas yg brsendirian...nasib parti serpihan begitulah wlpun cakap besar sejak mula ditubuhkan.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping