Ahad, Jun 19, 2016

Itu hakikat yang perlu diterima oleh pemimpin dikalangan parti KUALI pimpinan Si Mat Sabu tu yang selama ini suka sangat memperlekehkan PAS dan memandang rendah terhadap parti itu.

Jika selama ini, diorang anggap PAS tidak mampu untuk berdiri secara bersendirian tanpa dibantu oleh parti lain. Diorang kata PAS bodoh sebab tak nak bergabung dengan Pakatan Haprak diorang.

Tambah memalukan lagi, pemimpin parti KUALI Si Mat Sabu tu juga turut menganggap PAS sebagai sebuah parti yang hilang akal apabila parti itu bergabung dengan parti IKATAN.

Tak cukup setakat itu sahaja, bahkan pemimpin dikalangan parti KUALI tu juga sibuk menabur fitnah dan buat dakwaan kononnya PAS mahu menjalinkan kerjasama dengan UMNO.

Namun disebalik cemuhan, dakwaan dan segala tohmahan yang dilemparkan oleh pimpinan parti KUALI tu terhadap PAS, ianya sedikit pun tidak menggoyahkan kedudukan parti itu sendiri.

Bahkan PAS kekal berdiri teguh secara bersendirian tanpa sebarang bantuan dari orang luar. Itu menunjukkan yang PAS masih lagi ada pengaruh diperingkat akar umbi dan masih relevan.

Buktinya cukup jelas. Tanpa bantuan dari PKR mahupun DAPigs, PAS masih mampu untuk meraih secara purata 5 ribu undi dalam dua Pilihan Raya Kecil Parlimen yang baru berlansung.

Jumlah itu jika dilihat dari satu sudut, jauh lebih baik dari apa yang diperolehi oleh parti KUALI pimpinan Si Mat Sabu tu dimana mereka mendapat sokongan penuh dari DAPigs dan PKR.

Walaupun diorang ada sokongan dari parti lain, MALANGnya, diorang hanya mampu memperolehi sekitar 5 hingga ke 6 ribu undi sahaja. Lebih kurang juga macam undi yang diperolehi PAS.

Jadi, memang sepatutnya pemimpin parti KUALI tu seperti Mat Sabu, Khalid Samad, Salahudin Ayob, dan sebagainya menilai semula kedudukan mereka. Jika dengan sokongan dari DAPigs pun diorang hanya mampu dapat sama taraf dengan PAS, itu membuktikan yang diorang ni Parti Longkang!!!
Categories: ,

4 ulasan:

  1. berdasarkn jumlah undi pas jauh lebih baik drpd pan.

    BalasPadam
  2. Pan ... nas. Tart nenas.

    BalasPadam
  3. Yang pasti mb selangor dah kecut perut kerana selangor diambang kejatuhan..

    BalasPadam
  4. Parti kuali panas PAN yg ditatang oleh kerajaan PKR Selangor ada lah duri dalam daging. Kejatuhan kerajaan PKR akan disebabkan oleh PAN yg bersifat provokatif dg sesiapa sahaja yg tak sehaluan dg nya.PAN adalah jenis bagi sesudu hendak sesenduk.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping