Ahad, Jun 19, 2016

Walaupun parti Barua Kesayangan DAPigs GAGAL untuk menawan dua kawasan Parlimen dalam Pilihan Raya Kecil kali ini, tetapi hasrat mereka nak memalukan PAS boleh dikatakan berjaya.

Jika sebelum ini, ramai yang berpendapat, PAS terlalu Angkuh dan berdegil menolak usaha dari puak Pakatan agar pertandingan dikedua - dua Parlimen berlaku diantara 'Satu Lawan Satu'.

Sedangkan hakikatnya, PAS hanya sekadar mahu menjaga maruah ahlinya diperingkat akar umbi dan enggan memberikan laluan mudah kepada parti KUALI Si Mat Sabu itu untuk menang.

Maka sejak dari awal lagi, walaupun tidak mengakui bahawa usaha untuk merampas dua kawasan Parlimen itu adalah sukar, tetapi DAPigs mempunyai niat lain yang tidak dinyatakannya.

Hasrat mereka adalah untuk mengajar PAS supaya tidak berlagak sombong dan bongkak dengan memperkecilkan jumlah undi yang diperolehi parti itu. Kalau PAN kalah pun diorang tak kisah.

Apa yang penting, parti Barua belaan DAPigs itu dapat undi yang jauh lebih besar dari PAS. Itu hasrat utama yang cuba ditonjolkan oleh puak DAPigs. Dan ianya seolah - olah disokong oleh PKR.

Mungkin sebab itu sewaktu Si Menteri Besar Selangor tu turun ke Sungai Besar dan Kuala Kangsar, dia secara terbuka memberikan sokongan kepada calon PAN yang bertanding mewakili Pakatan.

Dan jika kita lihat sebaran penyokong Pro Pakatan ini dilaman media sosial, perkara yang sama juga dapat kita perhatikan dimana mereka menjadikan PAS sebagai 'Escape Goat' atau 'Kambing Hitam'.

Kata mereka, sekiranya PAS tidak bertanding, sudah pasti undi rakyat kepada pihak pembangkang akan mengatasii jumlah undi yang diperolehi oleh calon dari Barisan Nasional.

Misal contoh di Kuala Kangsar. Calon Barisan Nasional memperolehi jumlah undi sebanyak 12, 653. Manakala calon PAS mendapat sebanyak 5,684, sementara calon PAN pulak memperolehi 4883.

Congak bodoh yang dibuat oleh Macai Pakatan ni, kalau PAS tidak bertanding, sudah pasti calon PAN itu akan mendapat sebanyak 10, 567 undi. Hanya beberapa undi sahaja lagi boleh mengatasi calon BN.

TAPI, Macai Pemakan Dedak DAPigs ni lupa. Itu kalau undi PAS tu semua dapat kepada calon PAN yang mana jumlah undi tu kebanyakkannya datang dari kawasan - kawasan majoriti Cina.

Seandainya semua undi PAS tu dapat kepada Barisan Nasional, macam mana pulak? Sudah pasti jumlah undi yang diperolehi oleh calon BN tu akan bertambah dan kemaluan parti KUALI pimpinan Si Mat Sabu akan berlipat kali ganda jadinya!!! Yang itu diorang tak pikir pulak!!!
Categories: , ,

3 ulasan:

  1. Go..go..PAS lwn PAN..kami sokong anda..to hell with PAN n DAPig..tighthen your party for coming PRU 14.

    BalasPadam
  2. padey antar budak2 jah gi ngempen doh meney bergayo,tu mok budok tak turun lagi,kalu mok dio turun etek gak tak tahu belas mano lg majoriti besar bn.hidup pok jib,kawe sokong demo sokmo2.

    BalasPadam
  3. nampaknya pas jauh lebih kuat brbanding ph.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping