Rabu, Jun 08, 2016

Alahai!!! Apa la yang nak diherankan sangat dengan Si Nizar Lilin ni? Dia sendiri pun lupa bahawa apa yang menimpa dia sebelum ini merupakan balasan dari Allah S.W.T. kerana alpa.

Mungkin dek kerana dia terlalu totok sangat kepada puak DAPigs menyebabkan Si Nizar Lilin tu lupa bahawa semua yang ada didunia ini adalah dalam ketentuan dari Allah S.W.T belaka.

Si Nizar Lilin tu lupa bahawa Allah S.W.T juga yang menentukan jatuh bangun kedudukan seseorang yang dikehendakinya. Allah S.W.T juga yang berkuasa untuk menurunkan pemimpin yang zalim.

Mungkin Si Nizar Lilin ni tak sedar bahawa jawatannya sebagai Menteri Besar sebelum ini telah digugurkan dengan ketentuan Allah S.W.T kerana dosa yang telah dilakukan selama hari ini.

Tidakkah Si Nizar Lilin tu sedar bahawa waktu ajal dia masih belum sampai adalah kerana Allah S.W.T masih memberi dia ruang waktu untuk bertaubat dan kembali ke jalan yang benar?

Atau mungkin kesombongan dan keangkuhan Si Nizar Lilin tu terlalu besar sehingga dia lupa untuk mengakui kebesaran Allah S.W.T dengan membuat kenyataan Politik mengikut kehendak hati dia sendiri?

Secara tidak lansung, kenyataan yang dibuat oleh Si Nizar Lilin sebelum ini membuktikan bahawa dia memang seorang pemimpin yang Jahil dalam bab agama. Dia hanya jumud pada dirinya sendiri.

Apa yang dilakukan oleh Si Nizar Lilin tu hanya meletakkan hukum pada akalnya sendiri dan tidak berpandukan kepada hukum Islam. Dia buat kenyataan main ikut sedap lutut dia je.

Jadi, tak hairan la sekiranya Si Nizar Lilin hilang jawatannya sebagai Menteri Besar dengan cara yang paling aib dan ujub kerana ternyata dia sudah jauh terpesong dari ajaran agama Islam.

Jika hari ini Si Nizar Lilin tu kata, kematian dua orang Ahli Parlimen Barisan Nasional sebelum ini adalah balasan dari Allah S.W.T kepada Barisan Nasional, bagaimana pulak kalau BN menang nanti?

Pada ketika itu, bagaimana Si Nizar Lilin tu nak menjustifikasikan kenyataan yang telah dibuat diatas rasa bongkak dan sombong yang ditonjolkan terhadap ketentuan Allah S.W.T itu sendiri? Kita tunggu je la macam mana dia nak jawab dengan Allah S.W.T kelak!!!
Categories:

2 ulasan:

  1. MB paling bodo dlm sejarah. Jd MB pun bukan atas faktor keupayaan tapi atas sebab sifat kebaruaan

    BalasPadam
  2. cakap ikut sedap mulut je....nak jdi pmimpin mcm mana ni.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping