Khamis, Jun 02, 2016

Bendanya mudah sangat untuk kita fahami. Tapi bagi sesetengah pihak, mereka cuba mengabaikan perkara tersebut tanpa merujuk kepada pihak yang terlibat. Maka timbul la kecelaruan.

Yang mengelirukan keadaan bukan orang lain. Tapi dari kalangan mereka sendiri. Diorang yang BODOH tak nak bertanya mengenai perkara sebenar. Lepas tu diorang meroyan tak tentu arah.

Ceritanya mudah. PAS mahu membentangkan Rang Undang - Undang bagi menaik-tarafkan sistem Mahkamah Syariah dengan mengetatkan lagi undang - undang dikalangan orang Islam.

Tapi perkara tersebut telah disalah tafsir oleh puak - puak DAPigs yang membawa dakyah pembohongan KONONnya PAS nak membentangkan perlaksanaan Hukum Hudud di Malaysia.

Maka DAPigs sebarkan kepada masyarakat umum tanpa memberi sebarang penjelasan secara mendalam mengenai perkara tersebut sehingga ada dikalangan Pak Menteri pun terpengaruh.

Malah sampai tahap Pak Menteri tu juga turut sama meroyan benda yang dia sendiri pun tak tau hujung pangkal akibat mainan Politik yang disebarkan oleh puak - puak DAPigs Haramjadah tu.

Betul. Jika dulu PAS cukup taksub nak membentangkan perlaksanaan Hukum Hudud di Malaysia. Tapi diorang sendiri dah mula sedar diri, perkara itu tidak boleh dilakukan di Negara ini.

Bahkan di Negara Islam lain yang mempunyai komposisi masyarakat berbilang kaum pun tak melaksanakan Hukum Hudud PAS yang menjuruskan hukuman kepada orang Islam sahaja.

Walaubagaimana pun, hasrat PAS itu telah diselewengkan oleh puak DAPigs yang memang berniat jahat mahu mengelirukan rakyat agar mereka menyangka PAS mahu laksanakan Hudud.

Maka yang salahnya bukan orang lain. Sebaliknya DAPigs juga yang sengaja mengelirukan keadaan. Diorang memang sejak dari dulu lagi masih berdendam dengan parti itu sehingga ke hari ini.

Nak pulak bila PAS bertindak keluar dari Pakatan Haprak tu dan enggan tunduk kepada kemahuan serta kehendak agenda Politik Berkepentingan Peribadi DAPigs. Lagi la diorang meroyan.

Cuma yang kita kesalnya, kenapa ada juga dikalangan Pak Menteri yang terpengaruh dengan dakyah Politik Songsang yang dibawa oleh puak DAPigs ni? Bodoh sangat ke Pak Menteri ni?

Dalam erti kata mudahnya, jika pembentangan RUU Mahkamah Syariah tu melibatkan orang Bukan Islam sekali pun, kenapa mereka perlu takut? Biasanya, orang yang takut ni hanya dari kalangan mereka yang selalu buat salah. Maka sebab itu diorang menggelupor tak tentu arah!!!
Categories: , ,

1 ulasan:

  1. yg bodoh dn ada kepentingan politik je yg tak faham pasal ruu tu.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping