Sabtu, Jun 11, 2016

Heh! Nampak gayanya dalam seminggu tempoh berkempen bagi Pilihan Raya Kecil bagi Parlimen Kuala Kangsar dan Sungai Besar kali ini, parti KUALI pimpinan Si Mat Sabu tu dah tak tahan.

Hampir setiap hari PAN diserang oleh PAS dengan pelbagai dakwaan dan spekulasi yang disebarkan. Mungkin itu yang membuatkan parti KUALI Si Mat Sabu ni semakin tertekan dan bertambah terdesak.

PAN hari ini mahu PAS menyatakan secara terbuka jika ia bekerjasama dan ada hubungan rapat dengan Barisan Nasional (BN), sambil mendakwa parti Islam itu lebih berminat menyerang pembangkang.

Merujuk serangan yang dilakukan oleh PAS terhadap Pakatan Haprak tu, Pengerusi PAN Perak tampil mempersoalkan tindakan sama ada itu menandakan solidariti PAS bersama BN.
“Kami tidak berperang dengan mana-mana parti pembangkang. Tiada guna parti itu halakan serangan kepada Pakatan Harapan. Bukan kami yang mentadbir negara dan Perak,” kata Asmuni pada sidang media di Kuala Kangsar hari ini.
“Kenapa berterusan serang kami dan bukannya BN? Adakah itu tanda hubungan kerjasama dan solidariti dengan mereka? Jika ya, nyatakan secara terbuka.”
Kenyataan Pengerusi PAN Perak itu dibuat sehari selepas bekas pesuruhjaya PAS Selangor, Dr Abdul Rani Osman, yang mewakili PAS menentang PAN dan BN di Sungai Besar, menolak sebarang kemungkinan partinya akan bergabung dengan UMNO.
“Kalau ada kerjasama dengan UMNO, saya yang akan jadi orang pertama tinggalkan PAS. Tidak ada rancangan seumpama itu,” Rani dipetik sebagai berkata.
Sementara itu, dalam masa yang sama, Pengerusi PAN Perak itu turut menyeru agar PASsegera menghentikan serangan mereka terhadap partinya dan menumpukan usaha melawan BN.
“Musuh politik kita adalah BN dan kita tiada masa untuk berperang sesama sendiri. Inilah permintaan dari kami,” katanya.
Dalam erti kata lainnya, Pengerusi PAN Perak tu mengakui bahawa partinya tidak dapat menahan serangan dari jentera PAS sehingga terpaksa tampil dengan membuat rayuan sedemikian.

Jika sebelum ini, PAN didakwa menjadi alat kepada DAPigs memandangkan parti itu lebih tunduk kepada segala arahan serta kehendak parti Ultara Chauvanist yang turut dianggap sebagai 'Abang Besar' dalam Pakatan.

Dek kerana teruk diasak dari pelbagai sudut, maka terpaksa la PAN menjadikan isu PAS bekerjasama dengan Barisan Nasional sebagai bahan modal Politik Retorik Murahan mereka untuk memburukkan PAS yang menentang mereka ketika ini!!!
Categories: ,

7 ulasan:

  1. pan dah habis modal nak lawan pas agaknya. sblum ini pan yg asyik serang pas...bila pas balas dah mula kata musuh sebenar bn. pan ingat dia hebat sangat ke.....cakap je besar.

    BalasPadam
  2. PAN takut boss mereka yakni DAP marah kepada mereka.

    PAN kata pengikut mereka ramai. Tapi PAN ada ramai pemimpin dari penyokong. Kira DAP baikk punya kena bohong dgn PAN.

    BalasPadam
  3. Ingat pas ingat penis-sehat bn....
    ingat punah-sehat bn ingat gst....

    BalasPadam
  4. TAT KENA JUMPA SPR KOMPLEN KATA TAT KENA BULI HANYA KERANA TAT ADALAH HAMBA ABDI KEPADA DAP TERCINTA

    Nota
    Panggilan manja dulu PAN tapi aekarang makin ramai panggil TAT

    BalasPadam
  5. Si bongok Pas yang tak tau target sebenar prk kali ni....kerana kebodohan !!
    Ada ke pi serang parti Amanah sedangkan musuh sebenar PASPISPUS ialah Umno! Politik bodoh!!

    BalasPadam
  6. Kenapa masih bodoh! Kenapa media penyiaran kerajaan spt tv dan suratkhabar memberi slot pd pas utk menyerang rakan Pakatan? Disitu shj sepatutnya kita dpt menilai siapa pas sebenarnya! Rakan bn dan umno. Bertanding dlm pilihanraya hanya untuk mengelak syak shj.
    Setuju laksanakan hudud. Buatlah di Kelantan , bukan ada ada dap pun. Hakikatnya bn dan umno juga tidak setuju utk dilaksanakan hudud. So kenapa cerita penolakkan hudud hanya tertumpu pd dap dan pan shj! Pas ni semakin hari semakin BODOH dan BANGSAT. BUAT HUDUD DI KELANTAN BOLEH? KALAU TAK BOLEH MEMANG BASTARD LAH KORANG! JGN MENYALAK SALAHKAN ORG LAIN!
    SURUH TUMBANGKAN REGIM KORUP BN /UMNO MALAH BERKAWAN PULA JADI PILIHAN! STUPID MORON!
    P.S EX PAS JOHOR

    BalasPadam
  7. Tuduhan yang tidak relaven dan bengkerap politik dan itu sahaja modal yang ada sehingga tidak boleh berfikir antara politik beracuan wahyu dengan politik berideologi akal.Pas menerima siapa sahaja yang ingin berkerjasama dengannya selagi menguntungkan Islam hatta syaitan sekali pun.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping