Ahad, Jun 19, 2016

Heh! Kalau dah KALAH tu ek, macam - macam alasan yang diorang berikan. Macam - macam spekulasi yang dihamburkan oleh mereka yang GAGAL menarik perhatian pengundi.

Dan diantara alasan paling mudah untuk diorang jadikan kesimpulan awal ialah dengan mendakwa Pengundi masih belum bukak mata. Penyudahnya, pengundi juga yang dipersalahkan.

Agak IRONIK juga alasan yang diberikan oleh mereka yang TEWAS ni. Masa kempen, pengundi tu diorang Ampu macam minyak yang penuh. Bila kalah, pengundi tu juga yang dilemparkan dengan cemuhan.

Bahkan, mereka pulak yang membuat dakwaan kononnya pengundi ni masih lagi BODOH ditipu oleh Barisan Nasional. Memang dasar 'Sore Loser' sungguh puak Pakatan Haprak ni rupanya.

Malah yang GHAIRAH menunding jari dan menyalahkan pengundi ni bukan setakat Pentaksub kepada puak Pakatan tu sahaja. Tapi bekas calon yang mewakili Pakatan tu pun sama jugak.

Di Kuala Kangsar, calon yang mewakili parti KUALI Si Mat Sabu tu mendakwa, pengundi di kawasan tersebut masih lagi terpengaruh dengan propaganda 'Melayu Hilang Kuasa' jika DAPigs berkuasa.
“Isu nasional mungkin main peranan tetapi propoganda hilang kuasa Melayu jika DAP menang masih menghantui pengundi. Saya sifatkan ini sebagai isu ‘pocong’ iaitu ketakutan yang tak berasas.
“Saya lihat pengundi masih belum buat keputusan sehingga saat terakhir. Mereka sebenarnya tidak memahami pengundi yang belum buat keputusan,” katanya kepada wartawan bilik operasi Amanah Perak.
Soalnya sekarang ni, di Kuala Kangsar tu siapa yang bertanding? PAN ke DAPigs? Kenapa pulak rakyat mesti takut dengan propaganda tersebut sekiranya calon PAN tu berjaya membuktikan sebaliknya?

Hakikatnya, parti KUALI Si Mat Sabu tu yang GAGAL untuk membuktikan bahawa mereka bukan dibawah pengaruh DAPigs. Diorang GAGAL meyakinkan rakyat dengan keupayaan mereka sendiri.

Sebaliknya, kenyataan yang dibuat oleh bekas calon PAN itu membuktikan bahawa parti itu sendiri yang tidak dapat keluar dari bayangan DAPigs dan berdiri diatas kaki mereka. Jadi, jangan la diorang nak salahkan pengundi pulak!!!
Categories: ,

4 ulasan:

  1. Rakyat sekarang ni bukan nya bongang yang boleh dputar belitkan..semua ada otak dan tau menggunakannya cara yang terbaik.

    BalasPadam
  2. Padan muka PANDAPig..sbb kami buka mata le kami pilih BN..yg BUTE saja pilih parti pengkianat PAN ni..PRU 14 nnti kami akn kuburkan PAN..parti taraf longkang..maki hamun, fitnah.Allah akn laknati kamu semua...insyaallah

    BalasPadam
  3. demo2 semua tahu ko dok,kawe nok ghoyat ni di k/kangsar madey,lks mat sabu,jijah ditewaskan oleh 4 orang budak jer.

    BalasPadam
  4. pan rasa dia hebat sngat klu dap di blkng... skrng baru tau siapa kamu.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping