Selasa, Jun 07, 2016

Sejak kebelakangan ini, PAS sering menyerang bekas rakan sekutunya DAPigs dan juga bekas ahli parti Islam itu yang menubuhkan sebuah lagi parti sebagai pengganti Pas dalam gabungan Pakatan.

PAS yang membuat serangan, mengatakan DAPigs telah menjadi punca parti Islam itu berpecah sehingga tertubuhnya sebuah parti baharu kerana DAPigs telah memabukkan bekas ahli PAS dengan memberi 'arak'.

Selain itu, PAS juga menyerang DAPigs dengan mengatakan DAPigs sebagai parti yang sombong dan angkuh kerana sering menyalahkan PAS dalam hal-hal Pakatan tanpa mendengar sebarang penjelasan.

Yang seterusnya, PAS turut mendawa dan terus menyerang DAPigs dengan mengatakan DAPigs berlagak seperti golongan alim 'Ulama' yang kononnya mengetahui segalanya mengenai Islam. 

Sedangkan hakikatnya parti cina Ultra kiasu itu tidak tahu apa lansung mengenai Islam, apatah lagi mereka mampu untuk membuat perbezaan apa yang boleh dan tak boleh yang ada dalam Islam.

Walaupun PAS membuat serangan hebat terhadap DAPigs, Setiauasaha Agung DAPigs tampil mengatakan parti cina kiasu itu enggan membuat serangan balas mahupun melayani polemik parti Islam itu.

Guan Eng berkata, DAPigs tidak akan terlibat dalam polemik maki hamun Pas yang jelas terpesong dari amalan parti itu selama ini. Tambahnya, apatah lagi kini merupakan bulan yang mulia bagi umat Islam.
"Saya tidak mahu membuat kritikan terhadap apa yang dikeluarkan Pas kerana enggan terlibat dalam polemik itu. Tambahan pula sekarang ini bulan puasa Ramadan," kata Guan Eng.
Perghhhh!!! Memang pandai betul Guan Eng ni berkata-kata. Patutlah pemimpin-pemimpin PAS mengatakan DAPigs ni umpama ahli 'ulama'. Rupanya apa yang dikatakan Pas itu memang betul.

Tak usahlah Guan Eng nak berpura-pura jadi ahli ulama DAPigs. Orang tahulah perangai DAPigs tu macam mana. Memang DAPigs tidak akan melayan polemik PAS ini, tetapi DAPigs telah mengarahkan pemimpin PAN untuk melayan perkara ini. Macam lah orang tak tahu. Phui!!!
Categories: ,

1 ulasan:

  1. dap dah lama guna pan utk serang pas...itu ramai yg dah tahu dan semakin tahu.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping