Rabu, Jun 08, 2016

Kempen PAS pada Pilihan Raya Kecil (PRK) Parlimen Sungai Besar sekali lagi menyaksikan Tan Sri Khalid Ibrahim turun padang untuk membantu parti itu berkempen.

Bekas Menteri Besar Selangor itu bagaimanapun berkata, tindakannya itu tidak bermakna beliau mempunyai rancangan untuk menyertai PAS.

Katanya, apa yang dilakukannya adalah satu usaha untuk membalas budi PAS yang telah membantunya semasa kempen pilihan raya sebelum ini.

“Saya memang ambil kesempatan ini untuk balas budi rakan-rakan saya dalam PAS. Pada PRK Ijok 2007 saya tak kenal sesiapa tapi rakan-rakan daripada PAS di Ijok, di seluruh Selangor datang tolong saya kempen pilihan raya.

“Walaupun kalah saya tetap nak berterima kasih kepada mereka,” katanya kepada pemberita selepas bertemu dengan peniaga-peniaga Cina di pekan Sungai Besar, Selasa.

Turut bersama beliau adalah calon PAS, Dr Abdul Rani Othman dan Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Sabak dan AJK PAS Pusat, Sallehen Mukhyi.

Khalid tiba di lokasi kempen kira-kira pukul 5.15 petang dan meluangkan masa selama satu jam untuk beramah mesra dengan peniaga sambil menyampaikan sedikit cenderahati.

Beliau juga meminta mereka supaya mengundi Dr Abdul Rani yang disifatkannya sebagai seorang pemimpin yang akan membela nasib sesiapa pun tanpa membezakan ideologi politik atau kaum.

Mengulas lanjut sama ada beliau merancang untuk menyertai PAS, Khalid berkata, perkara itu tiada dalam perancangannya kerana kesnya dengan Parti Keadilan Rakyat (PKR) belum selesai.

“Saya tak mempunyai perancangan untuk sertai mana-mana parti, bukan sahaja PAS, kerana saya ada kes dengan PKR.

“Saya telah minta Pendaftar Pertubuhan untuk tentukan sama ada penyingkiran saya daripada PKR adil atau tidak, bukan saya berminat dengan parti, tetapi saya nak satu keputusan untuk diri saya sendiri,” katanya.

Ditanya mengenai peluang PAS untuk menang, Khalid berkata, persaingan kali ini sengit kerana berlakunya pertembungan tiga penjuru.

“Saya rasa PAS perlu kerja keras kenalkan diri mereka kepada pengundi. Itu sebab saya datang ke kawasan pengundi Cina untuk beritahu mereka (undi PAS),” katanya.

Khalid yang kini Adun Bebas Pelabuhan Klang dan Ahli Parlimen Bebas Bandar Tun Razak sebelum ini turut membantu PAS berkempen dalam Pilihan Raya Negeri Sarawak baru-baru ini.
Categories: , , ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping