Selasa, Jun 07, 2016

Apa sangat la yang nak diharapkan kepada Si Mat Sabu ni. Nak kata dia bijak sangat pun tidak juga. Harapkan dia pandai mencarut dan memaki hamun orang kat atas pentas dua puluh empat jam, boleh la.

Jadi, apa yang nak diherankan sangat bila Si Mat Sabu tu berulang kali salah sebut nama kampung tempat di bagi ceramah semalam di Kuala Kangsar walaupun dia kata dah lebih dari tiga dekad dia beri ceramah dikawasan tersebut?

Ia bermula selepas dia menyertai PAS pada 1978 susulan kejatuhan PAS Kelantan dikuasai parti itu kepada Barisan Nasional (BN) sehingga tahun lalu apabila Mat Sabu keluar daripada PAS menubuhkan PAN pula.
“Saya selalu bagi ceramah di Lembah Sayong selama lebih 30 tahun sewaktu masih bersama PAS,” kata Mat Sabu selamba menyebabkan ramai hadirin terpinga-pinga kerana nama kampung itu sebenarnya ialah Sayong Lembah.
Kesilapan sama itu malah diulang berkali-kali dalam ceramah beliau bermula pukul 11.07 malam dan berakhir 23 minit kemudian apabila Mat Sabu dengan penuh yakin mengubah nama kampung itu menjadi Lembah Sayong.

Ceramahnya bahkan terganggu seketika apabila calon PAN, Prof. Dr. Ahmad Termizi Ramli muncul pukul 11.23 malam menyebabkan pengamal media ‘berebut’ mengerumuni saintis nuklear Pro Lynas itu.
Menyedari ceramahnya kurang diberi perhatian, Mat Sabu cuba menarik minat puluhan hadirin dengan membuat kelakar apabila mendakwa konon kadar rasuah di Malaysia antara terburuk di dunia waima di rantau Asia tenggara.

Beliau memberi contoh kejayaan Indonesia menerusi Komisi Pemberantasan Korupsi Republik Indonesia (KPK) konon berjaya menaikkan indeks di bawah Transparency International (TI) lebih baik mengatasi Malaysia sendiri.

Lucunya sekali lagi Si Mat Sabu membuat kesilapan fakta dengan mengubah sejarah konon KPK ditubuhkan selepas kejatuhan rejim Presiden Mohamad Suharto yang digantikan pula oleh Bacharuddin Jusuf Habibie pada 1998 lalu.

Untuk rekod, KPK diwujudkan pada 2002 ketika zaman pentadbiran Megawati Sukarnoputri dan berdasarkan ranking TI tahun lalu, Indonesia berada di tangga ke-88 berbanding Malaysia masih stabil di kedudukan ke-54.

Pokok pangkalnya, Si Mat Sabu ni bukannya tau pasal benda lain selain dari mengarut, menabur fitnah dan baling mikrofon ke dinding serta menjilat Bontot DAPigs. Tu pasal la dia sanggup menjadi PENGKHIANAT dan menubuhkan parti lain!!!
Categories:

2 ulasan:

  1. Hei Mat Sabu. Bangang kau ni tak habis habis.

    BalasPadam
  2. Hei hadi.bengong,goblok,gebleek,berongg,kemplu,gelebut,pengoor,
    Tak habis habis

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping