Selasa, Jun 07, 2016

Wah!!! Ini dah mengalahkan orang yang "Baling Batu Sembunyi Tangan" ni. Kalau dulu, semua benda buruk seperti ini, sudah pasti tangan mereka akan menunding ke arah Barisan Nasional.

Tapi sekarang, nampak gayanya puak DAPigs ni memang benar - benar menggunakan pentas Pilihan Raya Kecil Parlimen Sungai Besar sebagai medan untuk menghentam PAS secara terbuka.

Tak cukup setakat berkempen diatas pentas ceramah Politik untuk DAPigs menghentam PAS. Malah parti Ultra Chauvanist tu juga turut membuat tuduhan secara terbuka terhadap PAS.

Semalam, Si Apek Kit Siang tu tampil bersama dengan Tony Puaka membuat dakwaan kononnya PAS merupakan pihak yang bertanggungjawab memasang sepanduk menghina Tun Mahathir.

Dilaporkan melalui media, Penasihat DAPigs itu membuat membuat tuduhan tanpa bukti dengan mendakwa PAS merupakan dalang di sebalik sepanduk dan poster ‘Mahathir balaci DAP’.

Justeru itu, Kit Siang yang memakai baju oren sebagai tanda sokongan kepada calon parti KUALI pimpinan Si Mat Sabu tu menggesa PAS agar menghentikan kempen politik kotor berkenaan.
“Kami menjumpai banner ini bergantung di Sekinchan semalam. Saya percaya ia kerja perbuatan PAS kerana Presiden PAS Hadi Awang pernah mendakwa AMANAH adalah alat DAP.
“Mungkin PAS rasa Mahathir akan datang (membantu calon Pakatan Harapan berkempen),” kata Kit Siang pada dalam sidang medianya selepas melawat kawasan sekitar Sekinchan bersama calon PAN, Azhar Shukor pagi ini.
Tidak dapat dipastikan apakah strategi Si Apek Kit Siang sengaja memperbesarkan isu tersebut, namun dia turut mengingatkan PAS bahawa parti itu pernah bersama Pakatan suatu ketika dahulu.

Walaubagaimana pun, disebalik tuduhan DAPigs itu, ada juga kemungkinan sepanduk itu dipasang sendiri oleh mereka dan kemudiannya menuduh PAS melakukan perkara tersebut tanpa rasa bersalah.

Taktik kotor seumpama itu bukannya tak pernah dilakukan oleh puak - puak DAPigs ni bagi mendapatkan sokongan Simpati Murahan dari kalangan rakyat sewaktu Pilihan Raya diadakan.

Mungkin hasrat Si Apek Kit Siang tu adalah untuk meraih sokongan dari golongan atas pagar serta dikalangan ahli UMNO sendiri. Maka sebab itu dia mempergunakan nama Tun Mahathir.

Itu menunjukkan bahawa puak DAPigs ni dah ketandusan idea dalam kempen mereka bagi Pilihan Raya Kecil Parlimen Sungai Besar tu. Sampai tahap terpaksa diorang buat fitnah terhadap orang lain demi menjaga kepentingan Politik Peribadi mereka sendiri!!!
Categories: , ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping