Isnin, Julai 25, 2016

Kesian! Memang malang sungguh nasib yang menimpa Bekas Pemimpin PAS ni apabila dia bangkit mempersoalkan mengenai kerjasama PAS dalam Rejim Pakatan Selangor tu baru - baru ini.

Umum mengetahui bahawa bukan pemimpin dikalangan parti KUALI Si Mat Sabu itu sahaja yang mempertikaikan tindakan Si Menteri Besar Selangor mengekalkan PAS sebagai Exco.

Bahkan DAPigs juga turut lantang mempertikaikan benda yang sama serta pernah mendesak Si Menteri Besar Selangor tu memecat wakil PAS dari Rejim Pakatan itu sebelum ini.

Tapi desakan itu hanya dipandang sepi oleh Si Menteri Besar Selangor itu yang jelas tidak mengendahkan persoalan yang telah dibangkitkan oleh sekutu PKR dalam Pakatan Haprak tu.

Malah jawapan yang diberikan oleh Si Menteri Besar tu kepada Timbalan Pengerusi PAN Selangor melalui laman twitternya hari ini juga boleh dianggap sebagai satu penghinaan terbuka.

Si Menteri Besar Selangor tu menyifatkan desakan dan persoalan yang dibangkitkan oleh wakil rakyat dari parti KUALI pimpinan Si Mat Sabu itu sebagai satu usaha 'Mengemis Jawatan'.
"@SaariSungib nak jadi pengemis untuk jawatan Exco ke," tulis Azmin di laman Twitternya.
IRONIKnya, sebelum Pilihan Raya Kecil Sungai Besar tempoh hari, Si Menteri Besar Selangor tu juga yang mengeluarkan Kata Dua berbuar ugutan kepada PAS untuk pecat wakil parti itu.

Kata dua itu dikeluarkan ekoran keengganan PAS untuk menarik balik calon mereka dalam Pilihan Raya Kecil tersebut bagi mengelakkan pertembungan tiga penjuru berdepan dengan Barisan Nasional.

Sebelum ini, Timbalan Pengerusi PAN itu mempersoalkan kewajaran Rejim Pakatan Selangor pimpinan Si Menteri Besar itu mengekalkan wakil PAS dalam pemerintahan Negeri.

Malah, wakil rakyat Selangor itu juga menganggap Si Menteri Besar itu mengamalkan budaya bahaya dengan menggunakan Politik Istana bagi menjustifikasikan tindakan yang dilakukannya.

Selain itu, Timbalan Pengerusi PAN Selangor itu juga turut menegaskan bahawa Si Menteri Besar Selangor itu perlu meninggalkan PAS kerana menganggap parti itu tidak boleh diperbaiki lagi.
Categories: , ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping