Khamis, Julai 14, 2016

"Kenyataan Tuan Ibrahim Tuan Man itu hanya pandangan peribadi". Tidak mustahil sekiranya itu alasan yang akan digunakan oleh pemimpin PAS berhubung saranan yang dibuat semalam.

Kalau kita lihat setakat ini, yang memberikan respon kepada cadangan Timbalan Presiden PAS tu hanya dari kalangan pemimpin PAS Selangor sahaja. Bukan dari pucuk pimpinan parti.

Rasanya semua orang sedia maklum, kepimpinan PAS Selangor memang mendambakan 'Genjatan Senjata' yang dicadangkan oleh Pak Berahim semalam kerana nak jaga kedudukan mereka.

Kalau dilihat pada keadaan semasa, PAS di Selangor pada ketika ini berada dalam keadaan bercelaru dan hidup bagaikan Kerakap Atas Batu sejak PAS Pusat memutuskan hubungan dalam Pakatan.

Bahkan tiga orang Exco yang mewakili parti itu dalam Rejim Pakatan Selangor sering kali menjadi 'Punching Bag' DAPigs serta PKR semenjak terkuburnya Pakatan Haramjadah tu sebelum ini.

Malah, sewaktu rundingan Pilihan Raya Kecil Sungai Besar baru - baru ini pun, kedudukan tiga orang Exco PAS itu menjadi pertaruhan apabila mereka diugut oleh Si Menteri Besar Selangor tu.

"Kata Dua" yang berbaur ugutan itu dikeluarkan oleh Si Menteri Besar Selangor tu bagi mendesak agar PAS tidak meletakkan calon mereka untuk bertanding di Parlimen Sungai Besar.

Jadi, tak heran la kalau pemimpin PAS di Selangor terdesak menyokong cadangan yang dibuat oleh Pak Berahim sebelum ini. Diorang hanya pentingkan jawatan yang mereka sandang ketika ini.

Persoalannya, bagaimana pulak dengan kepimpinan PAS yang lain? Adakah mereka bersetuju untuk mengadakan Genjatan Senjata dengan DAPigs serta PAN yang hari - hari memaki hamun mereka?

Adakah kepimpinan PAS secara keseluruhannya bersedia untuk memaafkan segala dosa yang telah dilakukan oleh DAPigs dan PAN yang telah mengkhianati parti itu dengan begitu sahaja?

Hakikatnya, cadangan yang dibuat oleh Pak Berahim tu bukannya menambah keyakinan rakyat terhadap parti itu. Tapi sebaliknya ianya menambahkan lagi kecurigaan dikalangan rakyat terhadap mereka.

PAS pada ketika ini dilihat semakin terdesak dan tersepit dalam kancah Politik semasa sehingga menyebabkan parti itu sanggup melacurkan diri kepada sesiapa sahaja demi kuasa.

Dalam erti kata lainnya, rakyat melihat PAS seolah - olah tidak ada pendirian yang tetap dan sentiasa berubah - ubah. Itu membuktikan parti itu berada dalam keadaan yang lemah. Jadi, bagaimana mungkin parti itu boleh diterima rakyat untuk menjadi pemerintah!!!
Categories: ,

2 ulasan:

  1. Masaalahnya PAS ni mencari yg terbaik dari dua dunia. Di Selangor tindakannya lain dengan yang di istiharkan di Pusat. Di Selangor lebih kepada duniawi di Pusat lebih kepada akhirat(kononya)

    BalasPadam
  2. Nuar..ana gagal masuk jarum..ana akan terus mencuba lagi boss...tawaran Jawatan menteri dilanjutkan lagi boss...

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping