Khamis, Julai 14, 2016

Heh! Nampak sangat la yang Si Menteri Besar Selangor ni sedang berada dalam keadaan terdesak bila mendengar cadangan yang telah dibuat oleh Timbalan Presiden PAS tu sebelum ini.

Belum pun perkara itu dibincangkan diperingkat kepimpinan Pakatan, Si Menteri Besar Selangor tu tergopoh - gapah memberikan sokongannya tanpa berbelah bagi terhadap cadangan tu.

Azmin dalam satu kenyataan yang dikeluarkan semalam menyatakan bahawa cadangan Tuan Ibrahim Tuan Man mampu memberikan harapan kepada rakyat yang mahukan perubahan.
“Kenyataan ini mencerminkan ketokohan Timbalan Presiden Pas (Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man) sebagai seorang pemimpin politik yang matang dan berpengalaman serta memiliki visi yang jauh dengan meletakkan kepentingan negara dan rakyat melebihi kepentingan kepartian.
“Kita perlu bersetuju untuk kembali kepada meja perundingan untuk merangka sekurang-kurangnya satu pakatan kerjasama pilihan raya. Sekiranya kita gagal, kita akan mengkhianati harapan yang telah diberikan oleh rakyat Malaysia untuk memperjuangkan kepentingan mereka,” katanya dalam satu kenyataan.
Secara tidak lansung, kenyataan Si Menteri Besar Selangor tu memperlihatkan kelemahan PKR sebagai sebuah parti yang selama ini sering mendabik dada nak menjadi 'Orang Tengah'.

PKR kata diorang mempunyai kemampuan untuk mewujudkan perdamaian diantara PAS dan DAPigs serta PAN yang berbalah sehingga menyebabkan Pakatan Haramjadah tu berkubur.

Namun malangnya, PKR sehingga ke hari ini masih GAGAL untuk menyelesaikan perbalahan tersebut sebaliknya, PAS pulak yang tampil dengan cadangan bagi mewujudkan genjatan senjata.

Walaubagaimana pun, dari satu sudut, Si Menteri Besar Selangor tu 'Setuju' dengan cadangan Timbalan Presiden PAS tu bukan sebab dia nak memberi harapan kepada rakyat sangat pun.

Tapi sebaliknya, cadangan Pak Berahim tu dilihat mampu untuk menyelamatkan kedudukan dia pada ketika ini sebab Si Menteri Besar Selangor tu sedar, tanpa sokongan PAS, sudah pasti dia tak mampu nak pertahankan jawatan tersebut dimasa akan datang!!!
Categories: , ,

3 ulasan:

  1. Harap Pak Ibrahim fikir masak2. Jangan bawa ahli2 PAS "jatuh ke dalam lubang biawak" bagi kali yang kedua pula.

    BalasPadam
  2. Patutnya Pak Brahim fokus untuk mengukuhkan blok ke3. Nape kena berpatah balik.. tak faham aku..

    BalasPadam
  3. Dah termakan dedak...

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping