Jumaat, Julai 15, 2016

Heh!!! Hangat - Hangat Taik Ayam betul la DAPigs ni. Cakap hari tu bukan main. Kalau diatas pentas ceramah, bukan setakat dewan je bergegar. Bumbung pun boleh runtuh dibuatnya.

Kalau sebelum ini, Timbalan Ketua Menteri Pulau Pinang kata, parti itu akan membuat keputusan dan memilih diantara dua pilihan bagi menghadapi kes rasuah Si Lim Guan Eng tu.

Salah satu pilihan yang dinyatakan oleh Timbalan Ketua Menteri Pulau Pinang tu adalah untuk mengadakan Pilihan Raya Negeri atau 'Snap Election' bagi menentukan pilihan rakyat.

Cadangan itu katanya akan menjadi kayu pengukur untuk melihat sokongan rakyat kepada Rejim DAPigs dan untuk memalukan Barisan Nasional yang didakwa terlibat dalam pertuduhan terhadap Guan Eng.

Tapi lain pulak kenyataan yang dikeluarkan oleh Pengerusi DAPigs Pulau Pinang ni. Dia kata, setakat ini parti tu takde membuat sebarang keputusan seperti yang dinyatakan sebelum ini.

Walaupun katanya, perkara itu ada dibangkitkan selepas Guan Eng terlibat dengan pertuduhan kes rasuah oleh pihak SPRM, tetapi cadangan itu telah ditolak oleh kepimpinan parti.
“Saya tidak bercadang menambah apa-apa perkara yang baharu sebab tidak ada perkara yang baharu berlaku. Tidak ada apa-apa keputusan untuk membawa isu ini (pembubaran DUN) untuk perbincangan di peringkat yang lain sama ada peringkat parti (DAP) di pusat, mahupun di peringkat Pakatan Harapan” katanya.
Dalam erti kata lainnya, Pengerusi DAPigs Pulau Pinang tu memberikan gambaran seolah - olah Timbalan Ketua Menteri Pulau Pinang tu hanya 'Syok Sendiri' dengan kenyataan yang dibuat.

Pokok pangkalnya, kenyataan yang bercanggah itu membuktikan bahawa DAPigs pada ketika ini sedang berada dalam keadaan yang tidak menentu ekoran pendakwaan rasuah terhadap Si Guan Eng tu. Maka sebab itu diorang mula meroyan macam orang hilang akal!!!
Categories: ,

1 ulasan:

  1. Snap or no snap no issue. Kalau masuk jail kena prk lagi. Ada berani?

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping