Ahad, Julai 24, 2016

Pengasas SAMM mengingatkan seluruh pemimpin PKR agar memahami makna 'tersirat' di sebalik keterbukaan Si Ketua Penipu tu terhadap cadangan untuk menubuhkan Pakatan Baru yang dicadangkan Tun Mahathir.

Si Chagubard tu berkata, sepanjang mengenali Si Ketua Penipu tu apatah lagi ketika pemimpin itu disingkir dari Umno dan kabinet pada 1998 dahulu, Anwar tidak bertindak menyerang Mahathir secara terang-terangan. 

Hanya selepas mendapat tahu bahawa Mahathir yang mengarahkan penangkapannya menerusi Akta ISA, barulah Si Ketua Penipu tu serang Tun Mahathir di jelajah terakhirnya di Masjid Negara, ujar. 
"Itulah watak Anwar, tidak akan menyimpan dendam secara peribadi, dan akan minimakan serangan berbentuk peribadi. Sesiapa yang hendak buka parti dan mulakan gerakan, beliau akan raikan. Cuma, itu isyarat jelas yang harus difahami. 
"Masalahnya, yang berada di luar tidak boleh fikir? Anwar kata kita terima (usaha Mahathir). Persoalannya, Anwar meraikan semua, tetapi kamu perlu menilai dengan jelas. Adakah kita perlu junjung, angkat dan terpaksa terhegeh-hegeh hadir ke mesyuarat yang dipengerusikan Mahathir?," kritik Chegubard ketika dihubungi Antarapos, hari ini.
Si Ketua Penipu tu beberapa hari lalu dilihat terbuka dengan idea untuk menubuhkan Pakatan baru dan menjadi sebahagian komponen pembangkang dalam mendepani Barisan Nasional.

Reaksi berkenaan dilihat sedikit berbeza dengan Presiden PKR yang sehingga ke hari ini seolah - olah menjarakkan diri dengan kerjasama yang bakal dibentuk dengan bekas perdana menteri itu.

Si Chagubard tu sebelum ini memang cukup lantang mengkritik gerakan yang diketuai oleh Tun Mahathir dan penglibatan pemimpin PKR yang mula taksub memuja Bekas Perdana Menteri itu.

Beliau juga tidak menolak reaksi yang diberikan oleh Si Ketua Penipu itu akan ditafsir sebahagian pemimpin PKR sebagai seolah-olah merestui penglibatan mereka bersama Mahathir.
"Yang di luar, khususnya pimpinan PKR tak faham, yang kamu angkat dan bawa Mahathir, namun dalam masa yang sama berkenaan isu pembelaan Anwar, kamu tak peduli?," soalnya lagi sambil merujuk kepada sokongan Timbalan Presiden PKR, Datuk Seri Mohamed Azmin Ali dalam gerakan berkenaan.
Beberapa pemimpin PKR sebelum ini, termasuk Azmin sendiri pernah ditegur oleh Si Ketua Penipu tu menerusi sepucuk surat yang ditulis di penjara akibat penglibatan mereka di dalam gerakan deklarasi yang ditaja Tun Mahathir.
Categories: ,

4 ulasan:

  1. Si Chagu ni yg tak paham bahasa kot. Dia ni apa standard nak nasihat org. Diri dia sendiri pun tak terurus.

    BalasPadam
  2. Sibahlol ni ke yg Tun M panggil kucing kurap dari PKR ha ha

    BalasPadam
  3. Dia dok perasan dia cerdik sangat. Lagi banyak dia bercakap lagi terserlah kebodohannya.

    BalasPadam
  4. Sekurang-kurangnya dia ada MARUAH...TM secara tidak sedar sdg membuka pekung..cuba menuduh anak org lain kaya raya..ha..ha..anak-anak TM??? Tersenarai antara manusia terkaya di M'sia..apa cite..mana depa dpt harta..agaknya dr Kerala kut harta peninggalan tok depa..shame on u TM..paku dulang paku serpih..kata orang..AKU YG LEBIH..memalukan..

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping