Sabtu, Julai 23, 2016

Sama ada nak dibubar atau pun tidak Dewan Undangan Negeri (DUN) Pulau Pinang tu dalam masa terdekat, kesimpulannya tetap sama. Si Guan Eng tu sedang berada dalam keadaan terdesak.

Dek kerana dia sekarang tengah 'Ketar Kepala Lutut' memikirkan soal kes pendakwaan rasuah yang melibatkan pembelian rumah mewah 'Terlajak Laris' tu membuatkan dia tak senang duduk.

Maka tak heran la sekiranya cadangan untuk membubarkan DUN Pulau Pinang itu juga merupakan diantara taktik DAPigs untuk mengelirukan rakyat bagi meraih sokongan simpati.

Jika dilihat dari sudut mana sekali pun, pembubaran DUN itu tidak dapat menyelesaikan masalah yang dihadapi oleh Guan Eng yang didakwa dimahkamah atas dua pertuduhan rasuah itu.

Moh kata kalau diorang bubarkan DUN, kes Guan Eng tu ditolak oleh pihak mahkamah, lain cerita. Ini tidak! Bubar DUN sekali pun, Si Guan Eng tu tetap juga akan dibicarakan atas pertuduhannya.

Itu fakta yang perlu difahami oleh setiap rakyat Malaysia. Pokok pangkalnya, DAPigs pada ketika ini sedang berada dalam kecelaruan akal fikiran demi untuk menyelamatkan Tokong mereka.

Tapi, tak pelik la kalau fikiran mereka bercelaru sebab diorang berfikir pun tak pernah guna kepala otak. Sebaliknya, diorang lebih suka guna 'Kepala Lutut' untuk buat keputusan dan tindakan.

Tinggal lagi, kenapa DAPigs sampai nak menyusahkan rakyat dalam kecelaruan mereka? Itu satu persoalan yang perlu dijelaskan oleh puak DAPigs tu secara 'Cekap, Akauntabiliti dan Telus'.

Kenapa DAPigs nak heret rakyat ke dalam kancah Politik Longkang mereka dengan mengadakan Pilihan Raya untuk menjaga kredibiliti parti sedangkan diorang boleh pecat je Si Guan Eng tu?

Apa yang pasti, sekiranya DAPigs mengambil keputusan untuk terus membubarkan DUN, maka ianya akan menelan belanja yang cukup banyak. Duit rakyat juga yang akan diorang bazirkan.

Semuanya kerana apa? Kerana nak menyelamatkan Bontot Si Guan Eng tu semata - mata? Tidakkah itu boleh dianggap sebagai satu perjuangan menjaga kepentingan Politik Peribadi dia sendiri?

Hakikatnya sama seperti yang kita katakan awal tadi. Bubar atau tidak DUN Pulau Pinang, kesimpulannya tetap sama. Si Guan Eng tu sekarang ni dah sampai tahap terpaksa 'Kencing Berlari' untuk selamatkan diri dia sendiri!!!
Categories: ,

4 ulasan:

  1. Kes rasuah LGE dan cadangan pilihan raya untuk P Pinang tidak berkait antara satu sama lain. Ianya sekadar Dog & Pig nak buktikan kpd BN yg pakatan harapan masih mendapat sokongan besar rakyat P Pinang walaupun pemimpinnya dlm menghadapi kes mahkamah. Kemenangan pakatan pembangkang ( kalau pun menang) tidak akan dapat menghalalkan apa yg dah terjadi pada LGE. Semuanya bergantung kepada bukti dan kebijaksanaan pasukan peguam LGE menepis semua bukti yg ada. Sistem perundangan dan kehakiman di Malaysia ini BUKAN LGE punya, bukan bapak dia punya dan bukan Dog & Pig punya. Ada faham ka.

    BalasPadam
  2. Gua nasinatkan lu elok bubarkan dun.pru 14 azmin and the gang mau rampas cips minister.mama suruh papa kerjakan lu punya bontot . Sesal dulu dapatan sesal kemudian tatak guna lagi maaaa.

    BalasPadam
  3. dapigs mata sepet saja buat2 tak faham...tapi ada bangsa yg menyokong demi menjaga tembolok sendiri...bodo piang politik Longkang....

    BalasPadam
  4. Depa yg sokong Dapigs tu terlebih makan dedak yg dibagi pd babi..itu yg otak depa bangang...

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping