Selasa, Julai 26, 2016

Heh! Nampak gayanya telahan yang kita buat sebelum ini memang benar. Rupanya memang betul la Si Lim Guan Eng tu cuba nak heret PKR masuk dalam lobang taik yang digalinya.

Jika sebelum ini, Guan Eng kata DAPigs hanya menunggu persetujuan dari PAN dan PKR bagi merealisasikan cadangan untuk membubarkan DUN Pulau Pinang dalam masa terdekat.

Semalam, Si Tokong DAPigs tu kata, parti Ternakan DAPigs yang dipimpin oleh Si Mat Sabu tu dah bersetuju. Jadi sekarang diorang hanya menanti keputusan dari pucuk pimpinan PKR.

Dalam nada menyindir, Si Tokong DAPigs tu sempat juga berkata, DAPigs mengharapkan maklum balas dari semua komponen Pakatan sebelum mereka mengambil keputusan yang sewajarnya.

Terdahulu, Si Guan Eng berkata, tindakan itu membuktikan mereka adalah rakan yang boleh diharap dengan mendapatkan persetujuan bersama mengenai cadangan yang telah dikemukakan.

Katanya, langkah itu dibuat walaupun PKR sebelum ini tidak mengambil tindakan sama untuk mengadakan PRK Parlimen Permatang Pauh dan DUN Penanti di Pulau Pinang serta Kajang di Selangor.

Secara tidak lansung, Si Tokong DAPigs itu mengakui bahawa selama ini PKR tak pernah pun membincangkan tindakan mereka untuk mengadakan Pilihan Raya Kecil itu dengan DAPigs.

Sebaliknya, PKR membuat keputusan untuk mengambil tindakan secara bersendirian tetapi kemudiannya memaksa parti lain dalam Pakatan untuk bersetuju dengan apa yang telah diputuskan.

Menafikan perkara tersebut, seorang wakil dari pimpinan PKR menyifatkan dakwaan Si Tokong DAPigs itu adalah tidak benar dan ianya tidak sama dengan situasi DAPigs pada ketika ini.

Katanya, Pilihan Raya Kecil yang diwujudkan oleh PKR sebelum ini tidak sama dengan cadangan yang dibuat oleh Guan Eng untuk membubarkan Dewan Undangan Negeri Pulau Pinang.
"PKR sentiasa menjadi rakan yang konsisten dalam gabungan politik sama ada ia adalah Barisan Alternatif, Pakatan Rakyat atau Pakatan Harapan.
"Kami sentiasa berunding, mendengar dan bertindak berdasarkan pandangan dibangkitkan rakan dalam gabungan itu, dan akan terus begitu dalam usaha bersama membina Malaysia lebih baik," katanya dalam kenyataan malam ini.
Nah! Nampak sangat la wakil dari PKR tu tengah menggelabah beruk akibat tekanan yang diberikan agar bersetuju dengan cadangan Gila yang telah direncanakan sebelum ini oleh DAPigs.

Pokok pangkalnya, PKR kini menanggung khifarah akibat dosa yang telah mereka lakukan kerana tmengkhianati kepercayaan rakyat dengan menjadi Hamba Abdi yang dipaksa Sujud pada kehendak DAPigs. Ternyata, DAPigs merupakan 'Abang Besar' dalam Pakatan!!!
Categories: , ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping