Selasa, Julai 26, 2016

Huh! Memang dasar tak sedar diri sungguh Si Tokong DAPigs ni. Patut la sebelum ini seorang pemimpin PKR pernah melabelkan Si Guan Eng tu sebagai seorang yang 'Sombong' dan 'Angkuh'.

Tak cukup dia cuba mengheret PKR turut serta terjun ke dalam Lobang Taik yang dia gali sebelum ini, kali ini dia cuba nak menghina parti itu kerana berhasrat nak bekerjasama dengan PAS.

Ketika ditanya oleh pihak media hari ini, Si Guan Eng tu dalam komen ringkasnya mendakwa DAPigs hanya akan bekerjasama dengan rakan sekutu mereka dalam Pakatan sahaja.

Rakan sekutu Pakatan yang dimaksudkan oleh Si Guan Eng tu ialah PKR dan parti Ternakan DAPigs yang dipimpin oleh Si Mat Sabu iaitu PAN. PAS tidak termasuk dalam Pakatan.

Dalam masa yang sama, Si Guan Eng tu turut mendesak agar PKR membuat keputusan menyokong cadangan DAPigs untuk membubarkan DUN bagi mengadakan Pilihan Raya mengejut.

Walaubagaimana pun, Si Guan Eng sempat juga menyindir PKR yang disifatkan 'Lambat Membuat Keputusan' kerana mendakwa mereka takut kehilangan kerusi dalam Pilihan Raya itu nanti.
"Saya rayu pemimpin PKR, bukan pemimpin di sini, tetapi yang lagi atas (pusat), buatlah keputusan bersama walaupun saya tahu mereka takut kurang kerusi," katanya dalam majlis penerangan Kerajaan Pulau Pinang yang bertajuk "Masa Depan Pulau Pinang" di sini.
Sebelum ini, Si Ketua Menteri Pulau Pinang tu seolah - olah mendabik dada mengatakan bahawa DAPigs lebih terbuka dalam soal membuat keputusan untuk membolehkan Pilihan Raya mengejut diadakan.

Tidak seperti yang pernah dilakukan oleh PKR sewaktu membuat keputusan bagi mengadakan Pilihan Raya Kecil diadakan dikawasan Parlimen Permatang Pauh, DUN Penanti dan Kajang.

Pokok pangkalnya, hasrat Si Guan Eng tu mahu membubarkan DUN membuktikan bahawa pemimpin DAPigs itu hanya sekadar mementingkan soal menjaga Politik Peribadinya sendiri. Dia yang buat taik, tak pasal - pasal habis satu Pulau Pinang tu pulak yang kena cuci!!!
Categories: , ,

5 ulasan:

  1. Contoh pemimpin yg tak sedar diri.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Dia tak sedar diri sebab PAN dan IKRAM sanggup jadi balaci DAPIGS

      Padam
  2. Sesekali kena AJAR GE n dap nih...org angkuh kena hajar sikit...spya mrk merasa perit nya ...

    BalasPadam
  3. Sesekali kena AJAR GE n dap nih...org angkuh kena hajar sikit...spya mrk merasa perit nya ...

    BalasPadam
  4. Ini sebablah orang panggil dia tokong..sekarang dia berak atas muka pkr pula, dan pkr pun rasa masam masam ,dia suruh pas cuci muka dia. Jadi paslah tukang cuci semua parti. Pan tokong buat alas kaki saja. Bila sudah kenyang diberi makan, maka dia ni akan disembelih pyla untuk diganti dengan barua baru pula. Inilah hukum dunia putar alam...

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping