Jumaat, Julai 15, 2016

Heh! Memang tipikal sungguh pemikiran dan corak mentaliti puak - puak PAS ni. Mudah sangat kita nak menjangkakan tindakan yang akan mereka ambil biar pun ia hanya sekadar Pre Empt.

Tak kurang dari 24 jam sejak artikel mengenai alasan yang akan diberikan oleh PAS tu disiarkan didalam blog ini, kepimpinan PAS dah mengeluarkan kenyataan yang hampir sama.
Jelas, cadangan yang dinyatakan oleh Tuan Ibrahim Tuan Man tu bukannya memberikan impak positif kepada PAS. Sebaliknya, ia menambah-burukkan lagi reputasi PAS dimata rakyat.

Sekarang PAS kekal dilihat sebagai sebuah parti yang suka berdolak dalih dan tidak tetap pendirian hasil dari idea bernas yang diluahkan oleh Timbalan Presiden PAS itu sebelum ini.

Apa yang nyata, cadangan yang dianggap "Bijaksana" yang diluahkan oleh Si Tuan Ibrahim itu akhirnya hanya memakan diri mereka sendiri dan membuatkan mereka hilang kemaluan.

Sedangkan cadangan itu merupakan satu cadangan peribadi Timbalan Presiden PAS itu sendiri seperti mana yang dinyatakan oleh Setiausaha Agung PAS dalam satu kenyataan semalam.

Katanya, cadangan Tuan Ibrahim untuk mengadakan 'Genjatan Senjata' itu tidak pernah dibawa berbincang didalam PAS dan perkara berkaitan dengannya perlu diumum oleh Hadi Awang.
"Bagaimanapun, lontaran idea daripada timbalan presiden itu akan dibincangkan dalam mesyuarat biro politik yang akan diadakan di Pejabat Agung PAS di Kuala Lumpur, Ahad ini. Kita akan mengeluarkan kenyataan berkaitan perkara berkenaan selepas mesyuarat tersebut," katanya kepada Bernama.
Nah!!! Sekarang persoalannya, bagaimana mungkin Si Timbalan Presiden PAS tu boleh melangkaui kuasa Presiden serta Jawatankuasa Kerja PAS Pusat dengan membuat kenyataan tersebut?

Adakah Si Pak Berahim tu dah terlalu kemaruk sangat nak ikut bontot DAPigs tapi segan nak letak jawatan sehingga membuatkan dia melontarkan cadangan tersebut secara terbuka?

Pokok pangkalnya, cadangan 'Bernas Gila Babi' yang dibuat oleh Si Pak Berahim tu hanya menambahkan lagi persepsi Negatif rakyat terhadap parti itu dan melihat PAS sebagai sebuah parti yang tidak mempunyai pendirian tetap serta berada dalam keadaan terdesak!!!
Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping