Selasa, Julai 12, 2016

Nampak gayanya, dilema Si Menteri Besar Selangor ni makin hari makin bertambah serabut. Mana satu gamaknya yang dia akan pilih nanti. Adakah dia akan pilih PAS atau pun DAPigs?

Kalau sebelum ini, Si Menteri Besar Selangor tu dilaporkan cuba nak mengelakkan diri dari memberi sebarang komen serta respon terhadap isi kandungan khutbah solat sunat Hari Raya Aidilfitri.

Kat situ je dah nampak sangat yang Si Menteri Besar Selangor tu cuba nak 'Main Selamat' dengan menutup mulut dari memberi sebarang kenyataan kepada media berhubung isu tersebut.

Tapi lain pulak dengan Exco PAS ni yang secara tidak lansung memberikan sokongan kepada isi kandungan khutbah yang telah disediakan oleh pihak Jabatan Agama Islam Selangor tu.

Katanya, pihak Rejim Pakatan Selangor tidak mempunyai sebarang kuasa untuk menghalang JAIS yang menyediakn khutbah memuji pembentangan RUU Syariah PAS sebelum ini.
“Teks khutbah secara prosedurnya melalui tapisan Jawatankuasa Khutbah Jais, tidak timbul dan tiada kawalan daripada kerajaan negeri,” katanya kepada FMT.
Selain itu, Exco PAS itu juga sempat membuat dakwaan bahawa RUU yang dibentangkan oleh Presiden PAS itu bukannya isu Politik, apatah lagi untuk menjaga kepentingan partinya sendiri.
“Isu khutbah raya menyokong RUU PAS bukan isu politik, apatah lagi untuk kepentingan politik kepartian.
“Ia batu loncatan kepada pemerkasaan Islam di negara kita terutamanya di Selangor dan dari sudut perundangan syariah dalam menjaga akidah umat Islam menurut ahli sunnah wal jamaah,” katanya.
Sebagai rekod, pihak DAPigs sebelum ini lantang mengkritik dan menolak RUU Syariah yang dibentangkan oleh Hadi Awang serta mengaitkannya dengan perlaksanaan Hukum Hudud.

Walhal, apa yang dibentangkan oleh Hadi Awang itu hanya sekadar untuk menambah bidang kuasa Mahkamah Syariah terhadap umat Islam yang engkar terhadap undang - undang.

Dalam erti kata mudahnya, pembentangan RUU Syariah tu takde kaitan pun dengan pelaksanaan Hukum Hudud seperti mana yang digembar - gemburkan oleh DAPigs selama ini.

Apa yang pasti, DAPigs sengaja mengatur gerak langkah untuk mengelirukan rakyat, terutama dikalangan mereka yang bukan Islam terhadap pembentangan RUU itu dan menyemai api kebencian terhadap umat Islam di Malaysia pada ketika ini!!!
Categories: , , ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping