Jumaat, Julai 22, 2016

Ketua Menteri Lim Guan Eng memberi bayangan bahawa pilihan raya tergempar (snap election) Pulau Pinang bakal dilaksanakan ekoran beliau yakin bahawa dirinya bakal dipenjarakan atas tuduhan rasuah. 

"Saya serahkan kepada rakyat (Pulau Pinang) untuk lihat sama ada mereka masih mahu beri sokongan kepada kerajaan DAP Pulau Pinang yang diketuai oleh saya atau sebaliknya. 

"Kita tidak mahu tunggu Pilihan Raya Umum (PRU) yang mungkin berlangsung pada tahun 2018 kerana saya yakin bahawa saya akan dipenjarakan menjelang tempoh berkenaan. 

"Justeru, kita tidak mahu pentadbiran kerajaan negeri terganggu jika saya dipenjarakan ketika atau hampir dengan tempoh PRU," katanya. 

Perkara itu telah dimaklumkan Guan Eng dalam satu sidang media yang diadakan di Kompleks Tun Abdul Razak (KOMTAR) di sini, sebentar tadi.

Sebelum ini DAP Pulau Pinang mendesak untuk mengadakan PRN negeri berkenaan sebagai tanda protes kepada pertuduhan rasuah yang difailkan terhadap Guan Eng oleh Mahkamah Tinggi Pulau Pinang.

Namun agenda itu terpaksa ditangguhkan selepas pimpinan Pakatan Harapan (PH) mencapai kata sepakat dengan semua parti pembangkang.

PH membuat pendirian berkenaan secara sebulat suara dengan kepimpinan parti lain terutamanya PKR yang diwakili oleh Timbalan Presiden PKR Datuk Seri Azmin Ali, Naib Presiden PKR, Nurul Izzah Anwar.

Cadangan untuk mengadakan Pilihan raya mengejut itu dibuat oleh DAPigs sebagai tanda protes terhadap pertuduhan kes rasuah yang disabitkan terhadap Guan Eng oleh pihak SPRM sebelum ini.
Categories: ,

6 ulasan:

  1. Guan engg lu jangan caya diorang, meleka suka lu duduk dalam penjara.

    BalasPadam
    Balasan
    1. guan eng lu jangan caya diaolang,meleka suka lu luluk dalam penjale. in dailek yg betul...

      Padam
  2. nanti lu minta sama court... luluk sama dgn lu punye flen anua blahim...manyak syiuk maa

    BalasPadam
  3. nanti lu minta sama court... luluk sama dgn lu punye flen anua blahim...manyak syiuk maa

    BalasPadam
    Balasan
    1. Anua belahem suke lu punyae bau buntut, jadi lerr.

      Padam
  4. Lu boleh share penjala sama ajib mah. Dia pun sama lu. Ajib lagi manyak wang angkat woooo. Dia share2 sama dia anak tili.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping