Sabtu, Julai 02, 2016

Herankan? Si Ketua Menteri Pulau Pinang yang ditahan atas tuduhan rasuah telah pun dibebaskan dengan bayaran ikat jamin oleh seorang penjamin yang dikenali sebagai Phee Boon Poh.

Pun begitu, DAPigs Pulau Pinang menerusi wakil parti itu tetap mengeluarkan satu kenyataan merayu rakyat Malaysia menderma RM10 seorang bagi menampung wang ikat jamin tersebut.

Apa yang menimbulkan persoalan, jika wang ikat jamin RM1 juta itu telah pun selesai dibayar, mengapa wakil parti itu masih mahu menagih simpati murahan daripada orang ramai?

Tambahan pula, wang ikat jamin tersebut akan dipulangkan apabila Si Ketua Menteri Pulau Pinang itu selesai menjalani perbicaraan terhadap dua pertuduhan rasuah yang melibatkan dirinya.

Oleh itu, ada yang meluahkan rasa kehairanan apabila DAPigs mengambil tindakan sedemikian. Kerana bagi mereka, duit yang dikutip dari orang ramai tu sudah pasti tidak akan dikembalikan.

Namun itulah sifat kaum yang mewakili DAPigs, diorang memang pandai main wayang. Keutamaan mereka juga berubah mengikut situasi dan hanya menguntungkan pihak atasan.

Umpamanya, seorang pengguna laman Facebook yang dikenali sebagai Leng Teck Chiang yang menyelar layanan DAPigs terhadap orang Sarawak berhubung isu derma RM10 kepada Guan Eng.

Menurut Leng, ketika Pengerusi DAP Sarawak Wong Ho Leng menghidap penyakit kanser dan memerlukan bantuan kewangan sejumlah RM1 juta, pihak DAPigs langsung tidak membantu.

Pada ketika itu, takde pulak Si Budak Zairil atau mana - mana pemimpin DAPigs yang tampil meminta sumbangan dari orang ramai untuk membantu pemimpin DAPigs Sarawak tu.

Sebaliknya, pihak Barisan Nasional (BN) Sarawak yang telah turun padang dan menghulurkan bantuan kewangan itu kepada Wong. Dek kerana insiden itu, dia menyifatkan DAPigs langsung tidak menghiraukan kebajikan masyarakat Sarawak.

Dan kes seumpama itu bukan kali pertama berlaku. Ianya sekaligus membuktikan bahawa DAPigs ni lebih mengutamakan kebajikan Si Guan Eng tu dari nak mempedulikan nasib malang yang menimpa orang lain. Mentang - mentang la Guan Eng tu dianggap sebagai Tokong!!!
Categories: ,

8 ulasan:

  1. Daripada bagi rm10 kat depa baik aku bagi kat anak yatim..aku xmahu bersubahat dgn org RASUAH..come on taiko.u ada berbillion duit xkan 1 juta pun jadi problem..gimik murahan

    BalasPadam
  2. minta pan buat ceramah kutip derma.

    BalasPadam
  3. Apalagi mat sabun kutiplah derma dri ahli PAN utk tabung Yapp Seng...DAPigs

    BalasPadam
  4. Apa susah maa, cari itu towkey judi halam, cinang2 RM1 juta boleh kowtim maa!!!

    BalasPadam
  5. Agak2 bila Najib ditahan pasal pembicaraan 1MDB dan rasuah 2.6B, ada tak orang nak sokong bagi duit jamin...cuba try boleh tak?

    BalasPadam
  6. Macam Sharizat Itu Lembu Korrupsi Beli Kondo dengan duit $250 Million semua 2 anak & keluarga dapat Gaji $240,000 setahun...... Melayu IS ISlam patut Alhamduilah jiwa dan destinasi hidup 99% melayu terus dikuasai 1% melayu...Siapa Bodoh??...Najib $3 Billion duit Derma kedalam CIMB Lagi Terror...macam Zahid Hamidi cakap $12 MYR derma adalah sama wang tebusan kepada IS Islam Abu Sayah..tapi Gasak $11 MYR....

    BalasPadam
  7. Tarik semua duit BRIM yg ko dan ayah n saudara2 ko dapat tiap2 tahun tu dah berlebih2 cukup..xperlu minta derma kat org..apa mcm ok tak..jilat jgn tak jilat...tok kong tu..mati espk depa yg akn bacakan talkin utk ko..

    BalasPadam
  8. itu cina lge a.....a...bang mat pan juga kasi tolong la cari itu wang jamin baru best jdi ank didik dap mmaaa...

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping