Sabtu, Julai 09, 2016

Heh! Itu satu tindakan tipikal yang biasa dilakukan oleh Rejim DAPigs bawah pimpinan Si Guan Eng ni. Pantang kalau ada orang yang menentang, sudah pasti mereka akan dihina secara terbuka.

Terbaru, Si Guan Eng tu telah mengeluarkan ungkapan yang dianggap sebagai satu Penghinaan terhadap kumpulan penyelidik di Institut Pulau Pinang sewaktu merasmikan pejabat institut tersebut.

Guan Eng dalam ucapannya yang bernada seperti satu ugutan terbuka, mengingatkan kepada pihak institut itu agar setia kepada Rejim DAPigs Pulau Pinang yang dipimpinnya pada ketika ini.
"Saya telah mengingatkan Institut Pulau Pinang bahawa walaupun kebebasan memberikan hak kepada mereka menyatakan pertentangan pendapat dengan kerajaan negeri biarpun secara umum namun sebagai pembiayai utama institut itu, kerajaan negeri mengharapkan kesetiaan," katanya.
Malah, Ketua Menteri Pulau Pinang itu juga turut menggunakan ungkapan "Don't Bite The Hand Feed You" dan "Barking" yang merujuk kepada penuntut di Institut tersebut secara terbuka.

Ungkapan itu kemudiannya menjadi buah mulut dan rungutan dikalangan masyarakat yang mendakwa Si Guan Eng melabelkan kumpulan penyelidik institut tersebut sama seperti anjing.

Tapi orang tua - tua kata, kalau terlajak perahu boleh diundur, terlajak kata buruk padahnya. Jadi, buat apa Si Guan Eng tu sibuk nak mintak maaf diatas kenyataan yang dibuatnya sendiri?

Dari satu sudut, kenyataan Si Guan Eng tu dilihat bertentangan dengan pendirian partinya yang selama ini asyik menghasut kakitangan Kerajaan Barisan Nasional agar mereka tidak setia kepada Kerajaan.

Dalam erti kata lainnya, kalau orang kritik atau mempertikaikan Rejim dibawah pimpinan dia akan dianggap sebagai 'Anjing'. Tapi kalau yang menentang Kerajaan Barisan Nasional boleh pulak?

Itu membuktikan bahawa Si Guan Eng tu jenis pemimpin yang takut pada bayang - bayangnya sendiri. Kalau dia takut kena kritik dengan orang lain, nampak sangat la yang Rejim DAPigs pimpinan dia tu sendiri tak 'Cekap, Akauntabiliti dan Telus'!!!
Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping