Khamis, Julai 21, 2016

Jika bukan kerana cuba nak sembunyikan isu cadangan untuk mewujudkan Pakatan Baru yang diutarakan oleh Tun Mahathir sebelum ini, apa lagi alasan DAPigs nak buat Pilihan Raya mengejut?

Takkan pulak Si Tokong DAPigs tu nak heret rakyat dalam kes pendakwaan rasuah yang melibatkan dirinya sehingga sanggup menghabiskan duit rakyat buat Pilihan Raya mengejut?

Beberapa pihak sebelum ini tampil memberikan kenyataan yang mendakwa cadangan yang dikemukakan oleh DAPigs itu sebelum ini merupakan satu cadangan yang tidak masuk akal sama sekali.

Bagi mereka, sekiranya DAPigs nak mengukur sokongan rakyat terhadap kepimpinan Si Tokong DAPigs itu, mengadakan Pilihan Raya tergempar bukan jalan penyelesaian utamanya.

Sebaliknya, tindakan membubarkan DUN dan mengadakan Pilihan Raya tersebut hanya akan merugikan mereka kerana seluruh jentera Barisan Nasional akan berkampung di Pulau Pinang.

Pada pendapat mereka, keadaan itu sedikit pun tidak akan menguntungkan DAPigs, malah mampu membuatkan DAPigs 'Berputih Mata' dan hilang kemaluan sekiranya mereka kalah teruk.

Namun, bagi MIC, mereka berpendapat tindakan Si Guan Eng tu hanya merupakan satu tindakan terdesak yang mahu mengalih perhatian rakyat dari kes pendakwaan rasuahnya.

Menurut kata Bendahari MIC Kebangsaan, Si Ketua Menteri Pulau Pinang itu tidak seharusnya mengheret rakyat ke dalam kancah Politik Sempit bagi menutup kemaluan dirinya sendiri.
"Secara peribadi, saya melihat *tindakan Lim Guan Eng ini merupakan satu tindakan yang tidak bertanggungjawab dan hanya mementingkan diri sendiri.  
"Dari segi undang - undang, tidak ada keperluan untuk Lim Guan Eng membubarkan DUN kerana tempoh akhir DUN Pulau Pinang adalah pada tahun 2018," katanya dalam satu kenyataan hari ini.
Pokok pangkalnya, Si Guan Eng tu memang sedang berada dalam keadaan terdesak sehingga sanggup menyusahkan rakyat dengan mengadakan Pilihan Raya tergempar seperti yang dicadangkan.

Tapi, kalau DAPigs berani nak menanggung risiko hilang kuasa di Pulau Pinang, rasanya takde masalah jika Si Guan Eng tu nak mencuba. Kalau dia sesak sangat nak buat Pilihan Raya, buat la. Jangan setakat pandai bercakap je!!!
Categories: ,

1 ulasan:

  1. Btul...dan ahjib gak jgn heret umno dlm isu nie...dan puak2 dedak umno tolong sedar dan jagn menjilat memBABI buta yea...

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping