Ahad, Julai 24, 2016

DAPigs didakwa membuat keputusan ‘Gopoh’ dan ‘Gelabah’ berhubung rancangan membubarkan Dewan Undangan Negeri (DUN) bagi mengadakan Pilihan Raya mengejut di Pulau Pinang.

Pesuruhjaya PAS Pulau Pinang Fauzi Mohd Yusof berkata tindakan Rejim DAPigs yang diketuai oleh Lim Guan Eng itu dilihat sebagai semata-mata untuk menjaga populariti mereka saja.

Sebaliknya, Fauzi berkata, jika DAPigs dan Guan Eng ‘gentleman’, Si Ketua Menteri Pulau Pinang dan seluruh Exco Rejim DAPigs itu perlu melepaskan jawatan yang mereka pegang ketika ini.
“Pada asasnya kita nampak PRN ini hendak jaga populariti DAP dan Guan Eng. Itu asasnya saya nampak. Jadi DAP punyai kepimpinan yang ramai, kalau nak kembalikan, beri mandat pada rakyat untuk pilih. Letak jawatan saja, atau semua dalam DAP letak jawatan. Kalau gentleman buat demikian,” katanya kepada FMT.
Guan Eng sebelum ini menafikan rancangan DAPigs membubarkan DUN bagi mengadakan Pilihan Raya mengejut di negeri itu adalah bagi menyelamatkan dirinya daripada dakwaan rasuah.

Pada 30 Jun lalu, Guan Eng telah didakwa atas dua pertuduhan rasuah serta salah guna kuasa oleh pihak Suruhanjaya Pilihan Raya (SPRM) dan dihadapkan ke mahkamah.

Guan Eng dituduh menyalahgunakan kuasanya selaku Ketua Menteri dalam pengezonan semula tanah di Lot 436 dan 437 Derah Barat daya kepada syarikat Magnificient Emblem Sdn Bhd.

Sebagai balasan, Si Ketua Menteri Pulau Pinang tu mendapat habuan dalam bentuk rumah banglo mewah yang bernilai RM2.8 juta di Jalan Pinhorn yang dijual kepadanya di bawah harga pasaran.

Walaubagaimana pun, rancangan untuk mengadakan Pilihan Raya mengejut itu dikatakan tidak mendapat restu dari sekutu DAPigs dalam Pakatan Haprak, PKR dan parti Ternakan mereka, PAN.

Beberapa pemimpin UMNO dan PAS pula mendakwa ia merupakan usaha terdesak Guan Eng untuk menyelamatkan dirinya sendiri sebelum perbicaraan berlangsung pada September ini.

Bagaimanapun, Guan Eng secara terbuka mengakui bahawa pendakwaan rasuah terhadapnya itu tetap akan dibicarakan walaupun Pakatan Haprak tu menang Pilihan Raya tersebut.

Mengulas lanjut, Fauzi berkata Pilihan Raya mengejut di Pulau Pinang masih belum mendapat sebarang kata putus ekoran tidak wujud persefahaman dikalangan mereka di dalam Pakatan.

Katanya, DAPigs seharusnya tidak sewajarnya bertindak secara terburu - buru, sebaliknya perlu mencapai kesefahaman antara parti dalam Pakatan Harapan sebelum membuat keputusan.
“Dia tidak dapat bersefahaman dalam Pakatan Harapan. Itu halangan DAP sekarang ini. Apabila tak dapat kerjasama parti dalam PH, dari sudut kerusi dan sebagainya, ini masalahnya,” katanya.
Sementara itu, Fauzi berkata PAS Pulau Pinang tetap sedia mengarahkan jenteranya supaya bersiap siaga dengan sebarang kemungkinan berlakunya Pilihan Raya mengejut dalam masa terdekat.

Laporan media semalam mendedahkan kenyataan Presiden PAS, Abdul Hadi Awang sebagai berkata, parti Islam itu bersedia meletakkan calon di semua DUN di Pulau Pinang, jika Pilihan Raya mengejut diadakan di negeri tersebut.
Categories: ,

5 ulasan:

  1. Guan eng itu aji adi sudah taubat sama tuhan allah, aji mak aji dan anak cucu aji sudah silap bagi undi sama lu dap. Gua cakap last sama lu tolong kasi bubar pening dun. Aji punya tangan sudah panas membara mau pangkah kueh bulan. Lu jangan eksen la, lu ingat lu boleh menang ini kali, aji mau kamekaze sama lu dap.

    BalasPadam
  2. Haji hadi kalau setakat menang 1 dun itu pun dengan bantuan dap, elok pas pulau pinang ramai ramai terjun masuk gaung saja.zaman nabi orang berserban otak bijak bijak, kat malaysia jee otak lembu semacam.....

    BalasPadam
  3. Nak habaq mai,Melayu Penang ooii hangpa jangan dok asyik bersembang saja. Bersembang sampai masuk magrib masuk aisya tapi dok kat takok lama jugak. Pandai cakap,pandai golek2 kepala,pusing2 tangan.. Penang dah nak tergadai kat Cina pun hangpa masih boria... boria. Ghapla betoi hangpa ni. Tujuh keturunan hangpa duduk kat hujung2 Pulau saja la alamat nya.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sekarang hujung2 pulau...tak lama lg terjun laut la kena halau...tu belagak pandai lg..

      Padam
  4. Yg bodoh dn take suka agama je yg sokong cap.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping