Isnin, Julai 25, 2016

Heh! Tak usah pelik sangat la dengan kenyataan yang dikeluarkan oleh Si Khalid Samad ni. Dia ni memang suka buat benda yang pelik - pelik. Tu pasal la dia masuk parti KUALI Si Mat Sabu tu.

Semalam Si Khalid Samad tu keluarkan satu kenyataan yang menyindir Presiden PAS dan menyifatkannya sebagai satu tindakan 'Pelik' hanya kerana Hadi Awang kata 'Genjatan Senjata' tidak diperlukan.

Kalau diikutkan alasan yang diberikan oleh Hadi Awang, PAS takde buat musuh dengan orang lain. Jadi, untuk tujuan apa pulak parti tu nak mengadakan genjatan senjata tak tentu arah?

Maksud yang disampaikan oleh Si Hadi Awang tu cukup jelas. Selama hari ini, bukan PAS yang cari musuh. Sebaliknya DAPigs yang menjadikan parti itu sebagai 'Musuh Utama' mereka.

Kalau nak diikutkan logik yang diberikan, alasan itu memang masuk akal kerana DAPigs la punca PAS berpecah - belah sehingga menyebabkan kewujudan parti KUALI pimpinan Si Mat Sabu tu.

Tapi kenyataan Presiden PAS itu tidak dapat diterima oleh Khalid Samad yang tetap menyifatkan bekas pemimpin partinya itu yang mencari gaduh dengan DAPigs dan menyerang PAN.
"Tiada siapa boleh menafikan bahawa diantara yang paling teruk diserang oleh Haji Hadi ialah Amanah dan selain daripada Amanah adalah DAP sehingga diistiharkan musuh Islam, orang Melayu dan Amanah ini pengkhianat.
"Haji Hadi yang menyatakan tidak perlu 'genjatan senjata' kerana tidak bergaduh dengan mana-mana parti adalah agak pelik kerana hakikatnya apa yang telah kita lihat ialah bahawa pihak parti-parti pembangkang memang tidak bersatu dalam usaha dalam berhadapan dengan Barisan Nasional (BN).
"Bila itu dilihat oleh Timbalan Presiden partinya sendiri itu sebabnya kenapa dicadangkan satu gencatan senjata untuk Haji Hadi menafikan merupakan satu kenyataan yang boleh dikatakan untuk menafikan hakikat dan kenyataan," ujarnya.
Herankan? Sedangkan semua orang dikalangan puak Pakatan Haprak tu sibuk nak mencari sekutu bagi menghadapi Pilihan Raya Umum yang akan datang, Si Khalid Samad ni lebih suka nak cari gaduh.

Kenyataan dan tindakan yang dilakukan oleh Si Khalid Samad ni jelas menolak sebarang usaha untuk menguatkan pembangkang dengan penghinaan yang berterusan ditujukan kepada PAS.

Jadi, bagaimana mungkin PAS nak bersatu dengan Pakatan selagi ada pemimpin yang penuh dengan hasad dengki dan memendam perasaan benci serta sarat dengan dendam terhadap parti itu seperti Si Khalid Samad ni? Sampai bila - bila pun PAS takkan sertai Pakatan jawabnya!!!
Categories: , ,

1 ulasan:

  1. Tak heran klu Khalid samad yg cakap begitu sbb skrg dia kuat meroyan tak tntu pasal.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping