Isnin, Julai 11, 2016

Ah sudah! Penyakit apa pulak yang dah berjangkit dengan puak DAPigs ni? Dah terkena sampuk dek setan ke diorang ni sampai tahap diorang menggelupor tak tentu arah dibuatnya?

Kalau sebelum ini, diorang buat dakwaan kononnya Si Guan Eng tu tak bersalah. Maka sebab itu diorang beria - ia mempertahankan jawatan yang disandang oleh Si Guan Eng tu sebelum ini.

Jadi, kalau diorang anggap Si Guan Eng tu tak bersalah, yang diorang menggelupor sangat nak buat Pilihan Raya awal sangat ni kenapa? Apa faedahnya diorang nak buat Pilihan Raya tu?

Kebiasaannya, hanya orang yang rasa bersalah je yang suka menggelupor tak tentu arah macam orang hilang akal ni. Atau, adakah diorang anggap Si Guan Eng tu betul - betul bersalah?

Alasan yang diberikan kononnya Pilihan Raya awal tu nak dibuat untuk melihat sejauh mana penerimaan rakyat terhadap kes yang melibatkan Si Guan Eng tu pada ketika ini.

DAPigs katanya telah menyenaraikan dua pilihan utama sebagai tindak balas terhadap pertuduhan rasuah yang difailkan oleh pihak SPRM terhadap Si Ketua Menteri Pulau Pinang itu.

Timbalan Ketua Menteri II Pulau Pinang, salah satu daripadanya ialah mengadakan pilihan raya mengejut bagi bagi menilai maklum balas rakyat terhadap pertuduhan ke atas Guan Eng.

Manakala pilihan satu lagi pula ialah untuk menunggu sehingga pilihan raya umum akan datang yang dijangka diadakan selewat - lewatnya bulan Ogos 2018.
"Apa jua pilihan yang bakal diambil, kami meminta rakyat memutuskan sama ada tindakan ke atas Guan Eng adalah penganiayaan politik dan rakyat mahu Pakatan Harapan terus memerintah negeri ini," jelas Ramasamy kepada Malaysiakini, hari ini. 
Bagaimanapun, tiada keputusan dibuat mengenai perkara itu setakat ini, ujar Ramasamy yang juga timbalan setiausaha agung parti itu.
"Ia hanya perbincangan dalam peringkat mesyuarat parti baru-baru ini di Pulau Pinang, perkara itu belum dibawa untuk perbincangan di peringkat Pakatan Harapan lagi ataupun mesyuarat eksekutif pusat parti.
"Kami di tengah-tengah pembincangan mengenai bagaimana bertindak balas terhadap penganiayaan politik yang dilakukan terhadap ketua menteri dan setiausaha agung parti," katanya.
Pokok pangkalnya, tindakan yang dinyatakan oleh wakil DAPigs itu membuktikan bahawa mereka takut pada bayang - bayang sendiri dan mengakui yang Si Ketua Menteri Pulau Pinang tu sedang berada dalam keadaan terdesak!!!
Categories: ,

3 ulasan:

  1. perasan masih kuat la tu nak buat pilihan raya mengejut kununn... buat la klu berani.

    BalasPadam
  2. Tindakbalas org bersalah... kahkahkahak

    BalasPadam
  3. buat pemilihan dalaman parti dulu baru cerita pilihanraya umum

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping