Sabtu, Julai 16, 2016

Heh! Takut cadangan yang dibuat oleh Timbalan Presiden PAS ditolak oleh puak Pakatan Haprak serta menghancurkan harapan dia, Si Mahfuz Bean ni tampil meng-Azan-kan Khalid Samad.

Jika sebelum ini, kita dapat melihat ketegaran Khalid Samad mengkritik dan memperlekehkan cadangan yang dibuat oleh Timbalan Presiden PAS untuk mengadakan genjatan senjata.

Khalid Samad dalam kenyataan yang dikeluarkan sebelum ini lantang mempertikaikan cadangan Tuan Ibrahim Tuan Man dan menyifatkan ianya sebagai 'Wayang Retorik' yang dimainkan oleh PAS.

Namun, bagi Si Mahfuz Bean, saranan yang dibuat oleh Tuan Ibrahim itu sewajarnya disambut baik oleh parti KUALI pimpinan Si Mat Sabu tu bagi melihat masa depan Pembangkang.

Mahfuz kata, Khalid Samad tidak perlu mudah melatah, sebaliknya bersangka baik dan melihat gambaran yang lebih besar disebalik saranan yang dibuat oleh Timbalan Presiden PAS itu.
“Saya harap Khalid Samad harus bersangka baik tidak menimbulkan perkara yang mengeruhkan keadaan. Bagi saya Khalid Samad harus menerima kenyataan Tuan Ibrahim itu menunjukkan bagaimana pendirian PAS menerima dan memperakui kehadiran Parti Amanah, sebab itu mereka minta lakukan gencatan senjata termasuk parti Amanah," katanya.
IRONIKnya, tindakan Si Mahfuz Bean tu sendiri agak mencurigakan bagi sesetengah pihak. Kenapa baru sekarang dia nak tampil mempertahankan kenyataan yang dibuat oleh pimpinan PAS?

Kenapa selama hari ini, tatkala Si Khalid Samad tu menghentam PAS secara terang - terangan, dia sedikit pun tak berbunyi mempertahankannya partinya dari serangan wakil PAN tu?

Sebaliknya Si Mahfuz Bean tu dilihat hanya sekadar mengambil sikap berdiam diri dan tidak tampil untuk menjawab semua dakwaan yang telah dilemparkan terhadap PAS selama hari ini.

Tidakkah itu membuktikan yang Si Mahfuz Bean tu ada kepentingan dalam saranan yang dibuat oleh Tuan Ibrahim tu sebelum ini? Hakikatnya, Si Mahfuz Bean tu hanya sekadar nak jaga kepentingan Politik Peribadi dan masa depan diri dia sendiri je!!!
Categories:

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping