Sabtu, Julai 16, 2016

Nampak gayanya, ke-GHAIRAH-an sesetengah orang yang bernafsu nak mewujudkan gabungan Pakatan Baru tu tidak mampu menggiurkan PAS untuk bersama - sama dengan mereka.

Yang 'Kebulur' nak sertai Pakatan Baru tu hanya Si Mahfuz Bean tu sorang je sebab dia nak jaga kepentingan Politik Peribadi diri dia sendiri semata - mata. Maka sebab itu dia hadir semalam.

Bagi PAS, parti tu bukan sahaja ada prinsip dan pendirian yang kukuh. Bahkan parti itu juga ada maruah yang perlu dipelihara dan sudah pasti mereka tidak akan menggadaikannya sesuka hati.

Lain la kalau orang tu ada kepentingan tertentu dan hanya sekadar memikirkan pasal diri dia sendiri je macam Si Mahfuz Bean tu. Dan sebaiknya, orang macam tu elok ditendang keluar.

Hari ini, Presiden PAS mengeluarkan kenyataan yang menegaskan bahawa parti itu tidak akan menyertai Pakatan Baru yang telah diumumkan oleh Bekas Perdana Menteri Malaysia semalam.

Hadi Awang kata, parti itu kekal istiqomah dengan pendirian yang telah dibuat iaitu untuk menolak sebarang kerjasama Politik dengan DAPigs dan terutamanya parti KUALI Mat Sabu tu.
“PAS sedia berpakat tetapi tidak akan bersama dengan sesiapa sahaja yang tidak setia. Tidak ada tawar menawar dalam perkara akidah sehingga menjual atau mengadai atau memberi percuma dalam perkara tesebut kepada pihak lain semata-mata kerana kemenangan dunia tanpa akhirat sehingga memberi wala’ (ketaatan) kepada musuh Islam atau pengkhianat,” tegasnya dalam satu kenyataan rasmi.
Musuh Islam yang dimaksudkan Hadi dipercayai merujuk kepada parti DAPigs dan PKR, manakala pengkhianat dipercayai merujuk kepada PAN dan mereka yang zalim pula adalah Mahathir dan pasukannya.

Dalam erti kata mudahnya, kalau sesiapa yang nak sertai Pakatan Baru tu, PAS alu - alukan. Tapi adalah lebih baik mereka ambik keputusan yang tepat dan meninggalkan parti itu dengan cara yang 'Gentleman'. Jangan jadi Pondan macam Si Mahfuz Bean!!!
Categories: ,

2 ulasan:

  1. Nak jaga aqidah konon. Mcmana dgn ustaz pas yg mengatakan ada kad dan no keahlian Pas masuk surga. Alahai pelacur agama, cakap x serupa bikin.

    BalasPadam
  2. Salam mohammad azren... menarik tu.. mana bole baca atau tengok video ustaz pas yang kata camtu.. siapa ustaz tu.. hampeh tul kan..

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping